חדשות בארץ

מחר: עצרת מחאה באשדוד על חילול שבת

עצרת תפילה ומחאה תיערך ביום שני באשדוד בעקבות חילולי השבת במרכז "ביג" בעיר

אא

בעיר אשדוד הושלמו ההכנות לקראת עצרת התפילה ההמונית שתתקיים מחר (ב) ערב ראש חודש סיוון.

העצרת קיבלה את הסכמתם וברכתם של רבני העיר. משטרת אשדוד אף היא השלימה את היערכותה לעצרת, בהבנה שמדובר בעצרת מחאה שתתנהל בצורה מכובדת, תוך התפזרות ההמונים מיד עם סיומה. 

בעצרת יתפלל הציבור תפילת מנחה ברוב עם, יאמר סדר יום כיפור קטן ופרקי תהילים. לאחר מכן יתקיים מעמד קבלת עול מלכות שמים.

אילוסטרציה (צילום: דורון הורוביץ / פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: דורון הורוביץ / פלאש 90)

הגרח"פ הורביץ, דיין חסידי בעלז בעיר, חיבר תפילה מיוחדת שאותה יתפללו המוני המשתתפים בעצרת, וזה נוסח התפילה: "יהי רצון מלפני אבינו שבשמים שתרחם עלינו ועל פליטתנו שתערה רוח טהרה עלינו ועל כל כלל ישראל לשמור על שבת קדשנו בכל גבולנו. ובזכות כינוס זה יתקרב כל אחד ואחד כפי מעלתו ודרגתו. והקדוש ברוך הוא יתן פה ולשון להשפיע על אלו שנתרחקו משולחן גבוה ליהנות ממתנה טובה ושבת שמה. והנחילנו באהבה וברצון שבת קדשך ותחיש לגאלנו כמובטח לנו מדברי חכמינו זכרונם לברכה 'אלמלי שמרו ישראל שתי שבתות מיד נגאלין'. עשה למען שמך. עשה למען תורתך. עשה למען קדושתך ולמען קדושת שבת קדשך".

הפגנה זו הינה בעלת משמעות קריטית על צביונה של העיר, כיוון שפתיחת מרכזי סחר בסמוך לאזורים שבהם מתגורר ציבור שומר שבת מהווה קריאת תגר על עצם קיומו של הציבור החרדי בעיר. מארגני המחאה הוסיפו כי הם לוחמים גם את מלחמתו של האזרח הקטן העמל לפרנסתו ועומד להפסיד את יום המנוחה היחיד שלו.

בשבת הכריזו הגבאים בכל בתי הכנסיות בעיר ובהיכלי הישיבות כי על כל אחד מהתושבים להשתתף בעצרת על רקע פגיעה בכבודה של השבת. בעצרת ישתתפו כל תושבי אשדוד וקריית גת. כפי שדווח על ידי המארגנים, הגברים יתרכזו ברחוב שדרות ירושלים, והנשים ברחוב רב חיסדאי / ינאי.

תגיות:אשדודעצרתחילול שבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה