חדשות בארץ

עונש מוות למורסי, נשיא מצרים לשעבר

בית המשפט המרכזי גזר אתמול עונש מוות למורסי, נשיא מצרים לשעבר, בכיר "האחים המוסלמים", מורסי וחמישה עשר נאשמים נוספים קיבלו עונש מוות

אא

בית המשפט המרכזי במצרים גזר אתמול עונש מוות למוחמד מורסי, נשיא מצרים לשעבר, בכיר "האחים המוסלמים". מורסי הורשע בארגון הבריחה ההמונית מהכלא ב-2011, בריגול ובמסירת ידיעות לחמאס. חמישה עשר נאשמים נוספים קיבלו אף הם עונש מוות. גזר הדין הועבר לאישורו של המופתי הגדול של מצרים, שצפוי למסור את החלטתו עד ה-2 ביוני. בידי מורסי נתונה זכות לערער על ההחלטה בפני בית הדין העליון במצרים.

כזכור, ב-2013 הודח מורסי בהפיכה צבאית שבוצעה בידי הגנרל שנבחר בהמשך למחליפו בלשכת הנשיא, עבד אל-פתאח א-סיסי. מאז הדחתם של ה"אחים המוסלמים" מהשלטון, לא היססו שופטים בקהיר לגזור עונשי מוות על בכירים ב"אחים המוסלמים". לאחרונה נגזר עונש מוות על המדריך הכללי של התנועה, מוחמד בדיע, ועל שלושה עשר נאשמים נוספים, בהם בנו של דובר "האחים המוסלמים".

(צילום: WIssam Nassar / פלאש 90)(צילום: WIssam Nassar / פלאש 90)

בחודש פברואר השנה הוצא להורג בפעם הראשונה תומך של "האחים המוסלמים" במצרים. מדובר באדם שהואשם ברצח במהלך עימותים שפרצו בין המשטרה לתומכי התנועה לאחר הדחת מורסי ב-2013. האיש, מחמוד חסן רמדאן, הואשם במעורבות באירוע שבו הושלכו ילדים מגג בניין במהלך העימותים.

עמר דראג, בכיר "האחים המוסלמים", גינה את החלטת בית המשפט וקרא לקהילה הבינלאומית לעצור את גר הדין הנפשע. נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הגיב להחלטת בית המשפט בטענתו כי "עונש המוות נגזר על הנשיא שנבחר בהצבעת העם", והוסיף כי מדינות המערב מעלימות עין מהנעשה במצרים.

מורסי, נשיא מצרים לשעבר, הביע בתקופת נשיאותו התנגדות לקיומה של מדינת ישראל והתבטא בחריפות נגדה. התבטאויותיו היו בעלות נימה אנטישמית כגון "מוצא הציונים מן הקופים והחזירים", כלשונו.

תגיות:מצריםמוחמד מורסיעונש מוות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה