חדשות יהדות

האם הרב קנייבסקי חזה תקופה קשה אחרי שבועות?

האם נכונות השמועות לפיהן בדבר מלחמה לאחר חג השבועות? ומה אומרים המקורבים?

אא

שמועות, שכביכול יצאו מבית מדרשו של שר התורה, הגאון הגדול רבי חיים קנייבסקי, נפוצות בימים אלו בקרב הציבור החרדי. השמועות, המופצות בעלונים שונים וברשתות החברתיות, מתריעות, כביכול בשם מרן, מפני מלחמה קרבה שתפרוץ לאחר חג השבועות ונוקבות בתאריך ברור לגבי ביאת המשיח...

אין זו הפעם הראשונה בה מופצות שמועות מסגנון זה, כביכול משמו של הרב קנייבסקי, והציבור תוהה ומבולבל.

האמת התבררה השבוע באופן חותך: בעלון "דברי שיח", היוצא מדי שבת מבית מדרשו של הרב קנייבסקי מכחישים מקורביו של מרן את השמועה, ואף מסבירים מדוע הם לא יוצאים נגדה.

אחד מבני הבית ניגש למרן ושאלו האם יש צורך לנסות ולהכחיש את השמועה. רבי חיים הניף ידו בביטול, וסיפר כי פעם הפיצו דבר שקרי בשם ה"חזון-איש". כאשר אחד מבני ביתו שאלו האם להפריך את השמועה, השיבו ה"חזון-איש" כי אם יפריך דווקא שמועה זו, יאמרו ששאר הדברים המופצים בשמו הם נכונים. כלומר, הרב קנייבסקי מורה כי אין להפריך שמועות הנפוצות משמו, והרוצה לדעת את האמת ימצא דרך להגיע אליה.

הגאון הגדול רבי חיים קנייבסקי (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)הגאון הגדול רבי חיים קנייבסקי (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)

באופן כללי, מוסר אחד מנכדי מרן כי הרב חוזר ומדגיש כי תקופה זו היא התקופה אותה הגדירו חז"ל בשם "עקבתא דמשיחא" והיא התקופה האחרונה לפני ביאת המשיח. בדור זה אנו רואים את התגלמותם הממשית של דברי הגמרא אודות תקופה זו: "אנגריא בתלמידי חכמים" – דבר שהממשל מקיים לצערנו בהידור; "חוצפה יסגא" – נגד תלמידי חכמים, דבר שלדאבוננו בולט לרעה בדור האחרון. נוסף על כך ניתן לציין את האסונות המשונים ברחבי העולם ואת הצרות הרבות הפוקדות כמעט כל בית בישראל, ויעידו על כך מאות השמות לרפואה המוגשים לפני מרן.

תגובתו של מרן על אסונות אלו היא כי תקופה זו היא האחרונה לפני בוא המשיח ועל כל אחד להתפלל שאכן נזכה לבואו בקרוב. עם זאת, מעולם לא נקב הרב בתאריך בו יבוא המשיח, כיוון שזהו איסור גמור של מחשבי קיצין.

מעוניינים לקבל מאיתנו עדכונים חמים במייל ו\או בווטסאפ? נסו אותנו

הרשמה לניוזלטר היומי

הרשמה לקבוצת הווטסאפ

תגיות:הרב קנייבסקימלחמהמשיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה