חדשות בארץ
חיזבאללה: "מתנגדים להסכם עם ישראל"; כ"ץ: "צה"ל הונחה להתכונן לשהות ממושכת בלבנון"
מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם הודיע כי ארגונו מתנגד להסכם בין ישראל ללבנון. חיזבאללה איים ב"המשך ההתנגדות", וחות'ים קראו "להפיל את ממשלת הבובות בלבנון". שר הביטחון ישראל כ"ץ: "אין שום נסיגה של צה"ל"
- שלומי דיאזלמעקב
- י"ב תמוז התשפ"ו||
כ"ץ (צילום ארכיון: דוברות משרד הביטחון)שר הביטחון ישראל כ"ץ התייחס הערב (מוצאי שבת) להסכם המסגרת עם לבנון והגדיר אותו "אירוע היסטורי והישג מדיני וביטחוני חשוב למדינת ישראל". לדברי כ"ץ, "ההסכם עשוי לעצב לראשונה מזה עשרות שנים מציאות חדשה ובטוחה יותר בגבול הצפון ובלבנון, ולחזק את ביטחון אזרחי ישראל לאורך זמן".
כ"ץ הוסיף: "העיקרון החשוב שנקבע בהסכם הוא שלא תהיה כל היערכות מחדש של ישראל בדרום לבנון, שום נסיגה, כל עוד ארגון הטרור חיזבאללה לא יפורק מנשקו בכל רחבי לבנון. המבחן יהיה במימוש ההסכם וצפויים עוד אתגרים רבים. ראש הממשלה ואני הנחינו את צה"ל להתכונן לשהות ממושכת באזור הביטחון, ולהיערך בהתאם להגנת חיילי צה"ל והסרת איומים מעל יישובי הצפון".
בלבנון דיווחו היום על תקיפה של צה"ל בא-נבטיה אל-פוקא שבדרום המדינה. לפי הדיווח, בוצעו במהלך היום ארבע תקיפות כטב"ם באזור.
מזכ"ל חיזבאללה: "נמשיך כהתנגדות בשטח"
מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם התייחס להסכם בין ישראל ולבנון: "הסכם המסגרת משפיל ומהווה ויתור על ריבונות. ההסכם מונע מהלבנונים את זכותם לחזור לאדמתם. קישור נסיגה ישראלית לפירוק חיזבאללה מנשקו היא הצעה מסוכנת מאוד שחוצה את כל הקווים האדומים. נמשיך כהתנגדות בשטח כדי להביס את הכיבוש. לא עזבנו את השטח בנסיבות הקשות ולא נעזוב אותו".
קאסם הוסיף כי ההסכם "בטל וחייב להיות מוחלף במזכר ההבנות בין ארה"ב לאיראן. לאף אחד אין את הזכות לשלול מהלבנונים את זכותם להגן על עצמם ועל אדמתם מפני כובש. על האויב לסגת".
יו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי, התייחס להסכם המסגרת הלבנוני-ישראלי ואמר כי, "לעמי בלבנון - כל לבנון - זו הסתה למלחמת אזרחים". איהאב חמאדה, חבר הפרלמנט הלבנוני מטעם חיזבאללה, הגיב להסכם ואמר כי "קישור הנסיגה לפירוק חיזבאללה מנשקו הוא צעד נוסף המשקף את נטיית מדינת לבנון לסכסוך פנימי. חיזבאללה שומר על עמדתו נגד האויב עד לשחרור מלא של הארץ. ההסכם יישאר רק דיו על נייר. ניתן לראות בו הסכם ישראלי-ישראלי".
גם בכיר החות'ים, מוחמד אל-פרח, הצטרף לגינויים נגד ההסכם בין לבנון לישראל: "ההסכם בין ממשלת לבנון לאויב הישראלי הוא ברית לחיסול ההתנגדות וקנוניה נגד דרום לבנון. ההיבט המסוכן ביותר של הסכם זה הוא הצלחתו של האויב הישראלי להעביר את הקרב אל פנים לבנון. כתוצאה מכך, התוצאה הבלתי נמנעת של הסכם זה תהיה אחד משני תרחישים: מלחמת אזרחים לבנונית הרסנית או כיבוש ציוני ישיר של לבנון. לכן, לעם הלבנוני יש את הזכות להפיל את ממשלת הבובות הזו בכל דרך אפשרית".
עקבו אחרינו ב-News
היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן



