חדשות בעולם
מונטנגרו: נעצר איראני החשוד במתקפות סייבר בארה"ב - שהסבו נזק של מיליארדים
גורמי הביטחון במונטנגרו דיווחו כי בשיתוף פעולה עם ה-FBI נעצר במדינה אזרח איראני, פעיל במשמרות המהפכה. החשוד מבוקש בארה"ב בשל מעורבות במתקפת סייבר שגרמה נזק לכ-150 מוסדות אמריקניים
- שלומי דיאזלמעקב
- י"א תמוז התשפ"ו||

התקשורת במונטנגרו דיווחה היום (שישי) כי בשיתוף פעולה עם ה-FBI האמריקני, נעצר באחרונה במדינה אזרח איראני בן 39, שהיה מבוקש בארה"ב. החשוד היה מעורב במתקפות סייבר שהסבו נזק בסך 3.4 מיליארדי דולרים לתשתיות ומוסדות ברחבי ארה"ב.
החשוד נעצר בעיר הנופש קוטור שמונטנגרו, על פי מידע שהגיע מהמודיעין האמריקני. בחקירה התברר כי שימש בין היתר את משמרות המהפכה האיראנית כהאקר, ופרץ ל-150 אוניברסיטאות אמריקניות. פעילותו החלה בשנת 2013.
העצור בעל אזרחות כפולה איראנית וטורקית, והוצא נגדו צו מעצר על ידי בית המשפט המחוזי בניו יורק, בגין עבירות של קשירת קשר לביצוע הונאת מחשב, פריצה וגניבת זהות. תיק החקירה נמצא כעת בידי בית משפט עליון בפודגוריצה, בירת מונטנגרו, והוגשה בקשה על ידי האמריקנים להליכי הסגרה.
עקבו אחרינו ב-News
היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן



