חדשות בארץ
גורם אמריקני: ישראל נסוגה מחלק מדרום לבנון; בירושלים ובביירות הכחישו
היום האחרון לשיחות בין ישראל ללבנון נפתח בצל דיווח אמריקני על נסיגה חלקית של צה"ל מדרום לבנון. בירושלים ובביירות הכחישו את הטענה, בעוד בוושינגטון קוראים לצבא לבנון להיכנס לשטח
- יובל אביבלמעקב
- י' תמוז התשפ"ו||
כוחות צה״ל בלבנון (צילום: אייל מרגולין, פלאש90)היום השלישי והאחרון לסבב שיחות המשא ומתן בין ישראל ללבנון צפוי להיפתח היום (חמישי) בוושינגטון, כאשר שעות ספורות לפני חידוש הדיונים התעוררה מחלוקת סביב דיווח אמריקני שלפיו צה"ל כבר ביצע נסיגה חלקית מדרום לבנון. הטענה, שפורסמה בסוכנות הידיעות רויטרס מפי גורם בכיר במזכירת המדינה האמריקנית, נתקלה בהכחשות הן מצד ישראל והן מצד לבנון.
לפי הדיווח, ישראל נסוגה מחלק מאזור החיץ בדרום לבנון. הגורם האמריקני הבכיר הגדיר את הנסיגה כ"מחווה של רצון טוב" כלפי ממשלת לבנון וקרא לביירות לפעול בהתאם: "ישראל כבר נקטה צעד קונקרטי בכך שנסוגה מחלק מאזור החיץ שלה. זוהי הפגנה משמעותית של רצון טוב כלפי הממשלה הלגיטימית של לבנון".
עם זאת, אותו גורם לא פירט מהו היקף השטח שממנו נסוגו הכוחות הישראליים, ולא ציין באילו אזורים בוצעה לכאורה הנסיגה. זמן קצר לאחר פרסום הדברים, בישראל מיהרו להבהיר כי לא בוצעה נסיגה שכזו. ההכחשות הגיעו הן מהדרג המדיני והן מצה"ל.
גם בצד הלבנוני דחו את הטענות. גורם לבנוני בכיר מסר כי לבנון אינה מכירה כל נסיגה ישראלית מאזור החיץ בדרום המדינה, וכי אין בידיה מידע המעיד על שינוי בפריסת הכוחות בשטח.
הסערה סביב הדיווח מגיעה בעיתוי רגיש במיוחד, כאשר המגעים בין המדינות מתקרבים לנקודת סיום. השבוע דווח בכלי התקשורת כי ישראל צפויה להציע במסגרת השיחות מודל של נסיגה חלקית ופיילוט אזורי, שבמסגרתו צבא לבנון יקבל אחריות ביטחונית בשטחים מוגדרים.
השיחות בוושינגטון צפויות להסתיים היום אחר הצוהריים, לאחר שלושה ימי דיונים שהתנהלו בשתי מסגרות מקבילות - מדינית וצבאית. בראש הצוות המדיני עומדים שגריר ישראל בארצות הברית, יחיאל לייטר ויוסי דרזנין, שליחו של ראש הממשלה ובכיר במועצה לביטחון לאומי. בה בעת, את הצוות הצבאי מובילים ראש מדור אסטרטגיה מיכאל לוין וממלא מקום הנספח הצבאי אריק בן-דב.
עקבו אחרינו ב-News
היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן



