חדשות בארץ
נשיא קולומביה הנבחר: "ישראל יכולה לסמוך עלינו כחברה נאמנה"
שר החוץ גדעון סער ונשיא קולומביה הנבחר, אבלרדו דה לה אספריאלה, שוחחו וסיכמו על חיזוק הברית האסטרטגית בין המדינות לאחר ניצחונו של דה לה אספריאלה בבחירות
- יובל אביבלמעקב
- ט' תמוז התשפ"ו||
אבלרדו דה לה אספריאלה (קרדיט: shutterstock) שר החוץ גדעון סער שוחח היום (רביעי) עם נשיא קולומביה הנבחר, אבלרדו דה לה אספריאלה, וברך אותו על ניצחונו בבחירות. בשיחה הביע הנשיא הנבחר מחויבות מלאה לחיזוק הקשר עם ישראל, ואמר כי "קולומביה תשקם ותחזק את יחסיה עם מדינת ישראל כפי שלא היה מעולם".
דה לה אספריאלה הצהיר כי "ישראל יכולה לסמוך על קולומביה כחברה נאמנה ובעלת ברית איתנה". מחויבות זו, לדבריו, באה לידי ביטוי כבר במהלך מערכת הבחירות בארצו, ולא רק לאחר הניצחון.
סער ציין במהלך השיחה כי ניצחונו של דה לה אספריאלה "מעורר תקווה" עבור עתידה של קולומביה ועבור אזרחיה, ואיחל לו הצלחה בתפקידו החדש. שר החוץ הדגיש את הרצון הישראלי להעמקת שיתוף הפעולה: "רצוננו העז הוא לביסוסה של הברית בין המדינות לרווחת שני העמים".
בתום השיחה הוסיף סער: "נעשה זאת יחד, קולומביה וישראל, ובגדול". שני הצדדים סיכמו על המשך הידוק היחסים הדיפלומטיים והאסטרטגיים בין ירושלים לבוגוטה.
השיחה בין סער לדה לה אספריאלה מתקיימת על רקע תקופה מורכבת ביחסי ישראל וקולומביה. הנשיא היוצא של קולומביה, גוסטבו פטרו, נקט בשנים האחרונות עמדות עוינות כלפי ישראל, וביניהן צעדים דיפלומטיים שהכבידו על הקשר בין שתי המדינות. ניצחונו של דה לה אספריאלה מבשר שינוי מהותי בגישה זו.
עקבו אחרינו ב-News
היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן



