חדשות בעולם
באיראן מכחישים דיווח אמריקני: לא אושרה כניסה של פקחי גרעין
משרד החוץ האיראני הודיע כי אין הסכמה לכניסת פקחי סבא"א לשטח איראן. מוקדם יותר טען סגן נשיא ארה"ב, ג'י די ואנס, כי בשיחות בשוויץ הושגה הסכמה שפקחי גרעין יגיעו לאיראן כבר השבוע
- שלומי דיאזלמעקב
- ז' תמוז התשפ"ו||
(צילום: שאטרסטוק)משרד החוץ של איראן הכחיש הערב (שני) כי הרפובליקה האסלאמית הסכימה לכניסת פקחי גרעין לשטח המדינה. לפי המשרד, "שיתוף הפעולה שלנו עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) יימשך בהתאם למחויבותנו, במסגרת הסכם ההגנה והחלטות הפרלמנט שלנו".
ההודעה פורסמה זמן קצר לאחר דיווח בסוכנות הידיעות האיראנית תסנים, המזוהה עם המשטר, שבו נכתב כי "נושא מתן היתר לכניסת פקחי סבא"א לאיראן לא אושר על ידי צוות המשא ומתן האיראני או על ידי גורמים אחראים בממשלה".
יש לציין כי מוקדם יותר היום, תום יומיים של שיחות בין האמריקנים לאיראנים בשווייץ, סגן נשיא ארה“ב, ג'יי די ואנס, מסר כי "חלה התקדמות משמעותית במספר סוגיות מרכזיות, ובראשן נושא הגרעין האיראני. מצפים לביקור של הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית כבר השבוע - אולי כבר היום".
בהמשך הדגיש ואנס כי "איראן הסכימה לאפשר לפקחי סבא"א להגיע לשטחה. אני מצפה שזה יקרה לכל הפחות השבוע. אבל אנחנו חושבים שחלק מהשיחות האלה עם הפקחים ועם סבא"א עשויות להתקיים כבר היום".
עקבו אחרינו ב-News
היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן



