חדשות בעולם
איחוד האמירויות: תחנת כוח נפגעה מכטב"ם ששוגר על ידי החות'ים
איחוד האמירויות דיווחה כי יירטה שני כטב"מים שחצו לשטח המדינה ממערב. כטב"ם נוסף פגע בתחנת כוח גרעינית וגרם נזק. ההערכה: החות'ים עומדים מאחורי התקיפה, בהוראת איראן. האיראנים חשפו את סעיפי ההצעה האמריקנית, אותה דחו
- שלומי דיאזלמעקב
- א' סיון התשפ"ו||עודכן
אבו דאבי (תמונה: שאטרסטוק)איחוד האמירויות הודיעה לפנות ערב (ראשון) כי יירטה שני כטב"מים שחצו לשטח המדינה מכיוון מערב. באבו דאבי דיווחו על שריפה בתחנת כוח גרעינית באזור ד'חפרה, בעקבות פגיעת של כטב"ם נוסף. על פי ההודעה, אין נפגעים ואין חשש לדליפה של קרינה מאתר תחנת הכוח.
גורם במודיעין הצבאי של איראן רמז כי ישראל וארה"ב עומדות מאחורי מתקפות הכטב"מים לעבר איחוד האמירויות, במטרה להאשים את טהרן. הוא צוטט בתאגיד השידור האיראני כשאמר כי "האויב הישראלי-אמריקני המובס, שבודד בינלאומית עקב תוקפנותו הבלתי-חוקית, מנסה להשתחרר מהביצה שיצר בעצמו על-ידי ביצוע פעולות בלתי-מוצדקות נגד מדינות אזוריות וייחוס שלהן לרפובליקה האיסלאמית. הרפובליקה האיסלאמית מגנה את הקונספירציה הציונית הזו ומזהירה מפני נפילה למלכודת של האויב".
ההערכה היא כי הכטב"מים שוגרו על ידי החו'תים בתימן, בהוראת איראן. משרד החוץ של אבו דאבי גינה את "מתקפת הטרור הבוגדנית", ומסר כי מדובר ב"הסלמה מסוכנת, עבירה בלתי מקובלת ואיום ישיר על ביטחון המדינה". המשרד הדגיש כי "פגיעה בתחנות כוח גרעיניות שלוות היא הפרה בוטה של המשפט הבינלאומי, מגילת האו"ם והוראות המשפט ההומניטרי הבינלאומי".
יש לציין כי האמירויות היא המדינה שהותקפה הכי הרבה פעמים על ידי איראן, בנוסף לישראל. האמירתים תקפו בתגובה מספר פעמים תשתיות נפט ותחנות כוח באיראן. אחד היעדים המרכזיים שהותקף במהלך החודש שעבר היה בית זיקוק באי לאוואן, השייך לאיראן. התקיפה הובילה לשרפה משמעותית והשביתה חלק ניכר מיכולת הייצור של המתקן למשך חודשים.
בתוך כך, סוכנות הידיעות האיראנית פארס דיווחה כי ארה"ב הגישה לאיראן חמש דרישות מרכזיות לקידום הסכם. הסעיפים: אי תשלום פיצויים או נזקים מצד ארה"ב, הוצאת והעברת 400 ק"ג של אורניום מאיראן לארה"ב, הפעלת אתר גרעיני אחד בלבד מתוך מתקני הגרעין של איראן, אי שחרור 25% מהנכסים האיראניים המוקפאים והתניית הפסקת הלחימה בכל הזירות בקיום משא ומתן. על פי הדיווח, ארה"ב ציינה כי גם אם איראן תעמוד בתנאים האלו, איום בתקיפה מצד ארה"ב וישראל עדיין יישאר בתוקף.
עלי אכבר ולאיתי, יועצו של המנהיג העליון של איראן לעניינים בינלאומיים, כתב תגובה ברשת X: "הדיפלומטיה הלא מוצלחת של טראמפ בבייג'ינג, החוסר נחת באמירויות בעקבות הפרסום של הביקור החשאי של נתניהו, והנראטיבים של הפנטגון מייצגים משבר רחב יותר של מיסקלקולציה אסטרטגית בוושינגטון. בהקשר הזה, האיומים של טראמפ אשר זוכים לעידוד בתל אביב מסכנים את הטבעת ארה"ב לתוך מלכוד אסטרטגי עם השלכות משמעותיות. וושינגטון אולי תגלה בקרוב שיהיה קשה לשמור על אמינותה במזרח התיכון".
בנוסף, התקשורת האמריקנית דיווחה כי גורמי המודיעין האמריקניים סבורים כי אראן פיזרה מוקשים רבים במצר הורמוז. בעקבות כך, לא נרשמה תנועת ספינות במצר מאז שעות הבוקר, וננקטות פעולה לאמת את הדיווח.
עקבו אחרינו ב-News
היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן




