חדשות בעולם

בכיר איראני: "אם נותקף שוב נעשיר אורניום לרמה של 90%"

דובר הפרלמנט האיראני, איברהים רזאאי, פרסם מסר מאיים לארה"ב וישראל. גורמי מודיעין בישראל ובארה"ב תמימי דעים: "תוכנית הגרעין של טהרן לא תיפגע אלא אם מאגר האורניום המועשר יוסר או יושמד"

פרויקט הגרעין של איראן (איור: שאטרסטוק)פרויקט הגרעין של איראן (איור: שאטרסטוק)
אא

דובר הפרלמנט האיראני, איברהים רזאאי, אמר היום (שלישי) כי "המדינה תוכל להעשיר אורניום עד ל-90%, רמה הנחשבת לרמת נשק, אם איראן תותקף שוב".

על פי סוכנות רויטרס, רזאאי כתב ברשת X: "אחת האפשרויות של איראן במקרה של מתקפה נוספת יכולה להיות העשרה של 90%. נבחן זאת בפרלמנט". הדברים מחזקים את ההערכה בישראל ובארה"ב כי האיראנים מסתירים מידע, ויש באפשרותם להמשיך להעשיר אורניום.

בדיווח צוין כי גופי המודיעין בארה"ב ובישראל תמימי דעים: "תוכנית הגרעין של טהרן לא תיפגע אלא אם מאגר האורניום המועשר יוסר או יושמד".

כזכור, אמש אמר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי הפסקת האש המתמשכת בין ארה"ב לאיראן "גוססת ומחוברת למכונת הנשמה". טראמפ שב והדגיש כי לאיראן "לא יהיה נשק גרעיני". עם זאת, ברויטרס הזכירו כי כבר בחודש יוני אשתקד, לאחר מבצע "עם כלביא", כי גורלם של כ-400 ק"ג של אורניום מועשר ל-60%, צעד טכני קצר מכ-90% חומר ברמה של נשק, נותר לא ברור.

הבוקר דווח כי טראמפ נוטה להורות על חידוש הפעילות הצבאית נגד איראן ,במתווה כזה או אחר. גורמים המעורים בפרטים אמרו ל-CNN כי "סבלנותו של טראמפ הולכת ואוזלת נוכח המשך סגירת מצר הורמוז".

עקבו אחרינו ב-News
תגיות ועדכונים:

היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים