חרדים

מזעזע: 50 חרדים גילו כי אינם יהודים כלל

נערה חרדית ומשפחתה עמדו בפני תגלית קשה וכואבת: הם אינם נחשבים יהודיים, מאחר וגיורה של האם, שנערך בשנות השישים, לא נעשה כהלכה

אא

בחורה חרדית בת 20 פנתה לאחרונה לבית הדין הרבני בנתניה, כחלק מהליך רשמי לפני נישואין. הבחורה, בת לאם גיורת, התבקשה להגיש את מסמכי הוריה, אך כאשר ראו הרבנים את מסמכי האם - נתקלו בדבר מה שאינו ברור להם. הם החליטו לפנות עם המסמכים לרבנות הראשית לישראל, על מנת להבין את תוקפם.

הרב אלון ארביב, המזכיר הראשי של בית הדין, פנה לרבנות הראשית על מנת שיבדקו את מסמכיה של הנערה. הרב ארביב נדהם מתשובתה של הרבנות הראשית: "בית הדין שגייר אינו מוסמך לגייר. האישור שהוגש אינו בר תוקף ואינו מוכר על ידי הרבנות הראשית לישראל". על פי תשובתה של הרבנות הראשית, הנערה אינה יהודיה כיוון שאימה גוירה בבית דין שאינו מוסמך לגייר.

אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)

בית הדין נוכח לתדהמתו כי משפחה חרדית שלמה אינה יהודיה, כיוון שהיהדות נקבעת על פי האם, וכיוון שגיורה של האם לא נעשה כהלכה, היא וכל צאצאיה אינם נחשבים יהודיים. זהו אסון משפחתי של 50 איש שחשך עליהם עולמם.

הידיעה המסעירה הועברה למשפחה, שהגיעה נסערת לבית הדין. הטרגדיה גדולה יותר כיוון שלמשפחה ילדים נשואים, אשר ילדיהם גם הם הינם בחזקת גויים. בית הדין ערך בירור מעמיק נוסף על מנת להתיר את אם המשפחה, וכל בני המשפחה טבלו ביום מרוכז, במסגרת גיור מזורז. 

מקרה מצמרר זה מעיד כאלף עדים עד כמה חשובה השמירה על כללי ההלכה היהודית על כל פרטיהם.

תגיות:חרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה