חדשות בארץ

מרגש: חמש עשרה נשים הותרו מעגינותן

בסיעתא דשמיא הסתיים מסעו האמיץ של הרב ארנטרוי בהצלחה: חמש עשרה נשים הותרו מעגינותם הודות למאמציו

אא

הרב אשר ארנטרוי, סגן מנהל אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים, יצא לאחרונה לביקור בן עשרה ימים במדינות חבר העמים במגמה לפתור בעיות עגינות של נשים.

במהלך הנסיעה ביקר הרב ארנטרוי בחמש מדינות וחזר עם חמישה עשר גיטין. במהלך הביקור נפגש עם אנשי שגרירות, סוכנויות יהודיות, רבנים, בתי חב"ד, בעלים מעגנים ונשים עגונות.

במהלך מסעו בן עשרת הימים, טיפל הרב ארנטרוי בעשרות תיקים. חמישה עשר מהם, כאמור, נסגרו והנשים קיבלו גט. תיקים נוספים זכו להתקדמות משמעותית מול הבעלים המעגנים. במהלך מסעו טיפל הרב ארנטרוי אף בתיקים בהם נמלטו הבעלים המעגנים למדינות עוינות, כך שלא ניתן היה ליצור עימם קשר דרך מדינת ישראל. בשהותו במדינות חבר העמים, הצליח הרב ארנטרוי לתקשר עימם ולקדם את ענין הגט.

אחת הנשים שזכו לקבלת גט בזכות מאמציו של הרב ארנטרוי, פתחה תביעת גירושין לפני שלוש עשרה שנה, לאחר שבעלה הצליח לחמוק לקווקז. הבעל, שהתנה את הגט בקבלת כל הילדים, סירב לעשות זאת, גם לאחר שהגיעו אליו הילדים. כאשר הבחין בית הדין כי הבעל מהתל באשתו ולא מקיים את דברו, נסע אליו הרב ארנטרוי ושוחח עימו בדרכי נועם. לאחר שיחה ארוכה התרצה הבעל ונתן גט לאשתו.    

מקרה מרגש נוסף הוא של אישה שהגישה תביעת גירושין לפני שנה, לאחר שנים עשר שנים בהם חיה בנפרד מבעלה. הקושי העיקרי היה לאתר את מקום הבעל. לאחר מאמצים רבים הצליח הרב ארנטרוי לאתרו, להפגיש את שני בני הזוג ולהביאם לידי גירושין כהלכה.

הרב ארנטרוי הסביר את רגישות העניין ואת מורכבות תפקידו: "אין ביכולתי להכריח את הבעל לתת גט. אדרבה: אם הוא מרגיש שאני לוחץ אותו מדי או מנדנד לו הוא עלול להתלונן במשטרה על הטרדה. עלי לפעול ברגישות ובאדיבות ולפנות בצורה מכבדת כדי להביא את העניין לידי גמר בסיעתא דשמיא".

הרב אליהו מימון, מנהל אגף עגונות, מציין כי הנהלת בתי הדין מייחסת חשיבות עליונה לחילוץ נשים מעגינותן ולשם כך מופעלים ברחבי העולם מתנדבים, עובדי משרד וחוקרים פרטיים העושים לילות כימים למען מטרה זו.

תגיות:גירושיןגטהתרת עגונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה