חדשות בארץ

שופטי בג"ץ נגד היועץ המשפטי לממשלה

אתמול מתחו שופטי בג"ץ ביקורת על היועץ המשפטי לממשלה: קביעה חסרת תקדים: זכותה של הרבנות הראשית לייצוג משפטי חיצוני

אא

שופטי בג"ץ אליקים רובינשטיין, נעם סולברג ואורי שהם, מתחו אתמול ביקורת על היועץ המשפטי לממשלה שלא עדכן אותם שהרבנות הראשית מבקשת להשתמש בייצוג חיצוני, והם שמעו על כך רק באמצעות כלי התקשורת.

בעקבות כך הורו השופטים על דחיית הדיון על מנת שגם הרבנות הראשית תוכל להציג את עמדתה כראוי על ידי יועץ משפטי חיצוני. היועץ המשפטי לממשלה וינשטיין בא במבוכה, מאחר ועד כה לא אישר לרבנות הראשית לשכור ייצוג משפטי חיצוני, וקבע כי הוא ולשכתו ייצגו את הרבנות הראשית וישמיעו את עמדתהּ.

היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין (צילום: אוהד צויגנברג / פלאש 90)היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין (צילום: אוהד צויגנברג / פלאש 90)

הרקע לדברים היא החלטתו של וינשטיין להתיר לבתי עסק לתלות תעודת כשרות אלטרנטיבית, לאו דווקא כזו מהרבנות הראשית. בעלי העסק שפנו בבקשה זו לבית המשפט טענו כי אכיפה של הצגת תעודת כשרות דווקא מאת הרבנות הראשית הינה פגיעה בחופש העיסוק. העניין הועבר לפסיקתם של שופטי בג"ץ, כאשר בקשתם של הרבנים הראשיים לקבלת ייצוג משפטי חיצוני נדחתה על ידי היועץ המשפטי לממשלה.

בבקשתו לקבלת ייצוג משפטי חיצוני טען הרב הראשי דוד לאו כי ביטול החוק עשוי לגרום להטעיית ציבור שומרי הכשרות בישראל; וכי הוא מעוניין בעורך דין חיצוני, שאינו כפוף להחלטות הממשלה, על מנת שעמדתה של הרבנות תוצג כראוי. בתגובה לבקשתו השיב הבוקר וינשטיין כי הוא המייצג הבלעדי של המדינה בפני הערכאות השונות, והוא אינו מאשר לרבנות לשכור את שירותיהם של עורכי דין או יועצים חיצוניים.

עם זאת, הבוקר מתחו שופטי בג"ץ ביקורת על וינשטיין על כך שלא עדכן אותם כלל כי הרבנות הראשית מעוניינת בייצוג חיצוני, הורו על דחיית הדיון וקבעו כי "זכותה של הרבנות לייצוג משפטי חיצוני". הם הוסיפו כי התנהלותה של הפרקליטות, שלא הציגה מיד את העובדה שקיימת מחלוקת בין היועץ המשפטי לממשלה לבין הרבנות הראשית, אינה מקובלת על בית המשפט.

תגיות:ממשלהבג"ץיהודה ויינשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה