חדשות בארץ

סמוטריץ׳ על מתווה טראמפ: "חזרה לקונספציית אוסלו - זה ייגמר בבכי"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס להסכמת ראש הממשלה בנימין נתניהו למתווה לסיום המלחמה והשבת החטופים. הוא כתב: "יש לי הרבה מה לומר, ואעשה זאת לאחר שורת התייעצויות שאקיים היום", והוסיף: "האם עוד יש סיכוי שמעז יצא מתוק?"

סמוטריץ׳ (צילום: חיים גולדברג, פלאש90)סמוטריץ׳ (צילום: חיים גולדברג, פלאש90)
אא

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב היום (שלישי) להסכמת ראש הממשלה בנימין נתניהו למתווה המדיני של נשיא ארה״ב דונלד טראמפ לסיום המלחמה בעזה. סמוטריץ' טען כי כל ניסיון לחזור למודל של "שתי מדינות" והפקדת הביטחון בידי גורמים חיצוניים הוא בגדר "טרגדיה של מנהיגות בורחת מבשורה".

לדבריו, "יש לי הרבה מה לומר, ואעשה זאת בע"ה לאחר שורת התייעצויות שאקיים היום. אבל יש דבר אחד שכבר אפשר לומר, וסליחה מראש על השבתת השמחה והראיה המפוכחת של המציאות: לחזור אחרי ה-7 לאוקטובר ואחרי שנתיים של מסירות וגבורה והקרבה של עם של אריות, עם מחירים כואבים ועם הישגים דרמטיים ברוך השם ובעזרתו בכל הזירות, לתפיסה הישנה של הפקרת ביטחוננו בידי זרים ודמיונות שמישהו אחר יעשה עבורנו את העבודה 'בלי בג"צ ובלי בצלם', להמרת הישגים ממשיים בשטח באשליות מדיניות והתמסרות לחיבוק דב מדיני וטקסים נוצצים, לזמירות מדיניות של 'שתי מדינות', 'פלסטינים ישלטו על פלסטינים', הקמת משטרה פלסטינית שתאומן על ידי מצרים וירדן ובנאום הסכסוך, קטאר כשחקן מרכזי".

סמוטריץ׳ המשיך: "כל הדייסה הזו זה כל כך 'אולד פשן' וחזרה לקונספציית אוסלו, החמצה היסטורית של ההזדמנות הכי מוצדקת בעולם להשתחרר סוף סוף מכבלי אוסלו, כישלון מדיני מהדהד, עצימת עיניים והפניית עורף לכל לקחי ה-7 באוקטובר, ולהערכתי זה גם יגמר בבכי".

עוד אמר: "ילדינו יאלצו להילחם שוב בעזה. זה מה שאיינשטיין הגדיר כשטות גמורה: לחזור על אותה פעולה שוב ושוב ולצפות לתוצאה אחרת". סמוטריץ' כינה זאת "טרגדיה של מנהיגות בורחת מבשורה".

עם זאת, הוסיף: "האם עוד יש סיכוי שמעז יצא מתוק? שסרבנות האויב שוב תציל אותנו מעצמנו כמו פעמים רבות בעבר והמציאות תאלץ אותנו לשוב לדרך של גבורה וניצחון ולקיחת אחריות על גורלנו וביטחוננו, והפעם עם גיבוי בין-לאומי רחב יותר?".

בהתייחסות למצב הפוליטי והביטחוני הנוכחי אמר: "האם במציאות שנוצרה מול הלחץ הבין-לאומי, קמפיין החטופים ההרסני, חוסר הרצון מראש של ראש הממשלה נתניהו לכבוש את עזה ולאמץ את תכנית טראמפ המקורית, גרירת הרגליים הצבאית וחוסר ההצלחה להביא את ראשי הצבא למקום שאנחנו רוצים, הקואליציה המקרטעת ועייפות החומר הטבעית אחרי שנתיים מלחמה - האם על רקע כל זאת אין ברירה וזה המקסימום שאפשר להשיג כרגע?".

את דבריו סיכם כך: "אלו שאלות טובות. נתייעץ, נשקול ונחליט בעזרת השם. אבל החגיגות מאז אתמול הן פשוט מופרכות".

עקבו אחרינו ב-News
תגיות ועדכונים:

היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים