חדשות בעולם

איראן דורשת מארצות הברית: פיצויים על התקיפה - או שאין מו”מ

איראן מגבירה את הלחץ לקראת חידוש השיחות על הסכם הגרעין - ומציבה דרישה מתריסה: פיצוי כספי מארצות הברית על "הנזק שנגרם לה" במהלך העימות. שר החוץ של איראן, עבאס אראקצ'י, אמר בראיון: "הפעם אנחנו מצפים לצעדים ממשיים לבניית אמון"

(קרדיט: shutterstock)(קרדיט: shutterstock)
אא

איראן מציבה תנאים חדשים לחידוש השיחות על הסכם הגרעין, ובראשם דרישה לפיצוי כספי מצד ארצות הברית. בראיון שפורסם היום (חמישי) ב"פייננשל טיימס", אמר שר החוץ של איראן, עבאס אראקצ'י, כי טהרן לא תסכים לחזרה ל"עסקים כרגיל" בעקבות המלחמה עם ישראל.

"הם צריכים להסביר מדוע הם תקפו אותנו באמצע משא ומתן", אמר אראקצ'י, תוך שהוא דורש גם התחייבות לכך שמהלך דומה לא יחזור על עצמו בעתיד. "עליהם לפצות את איראן על הנזק שגרמו".

לדבריו, במהלך הלחימה, הוא ניהל חילופי מסרים עם שליח ארצות הברית למזרח התיכון, סטיב ויטקוף. בין היתר, הדגיש אראקצ'י את הצורך ב"פתרון שבו כולם מרוויחים" כדרך היחידה ליישב את המשבר המתמשך סביב תכנית הגרעין. עם זאת, הבהיר כי חידוש השיחות תלוי באותם צעדים מעשיים מצד וושינגטון.

"הדרך למשא ומתן צרה, אך היא לא בלתי אפשרית", אמר אראקצ'י. "אני צריך לשכנע את ההיררכיה שלי שאם נלך למשא ומתן, הצד השני יגיע עם נחישות אמיתית להסכם שבו כולם מרוויחים".

עוד אמר אראקצ'י כי ויטקוף ניסה לשכנעו לחדש את השיחות, אך מבחינת איראן אין די בהצהרות: "אנחנו צריכים צעדים אמיתיים לבניית אמון מצדם". הוא לא פירט את גובה הפיצויים שדורשת טהרן, אך הבהיר כי מדובר בתנאי יסוד. בנוסף, הדגיש את עמדתה של איראן: "התוקפנות האחרונה הוכיחה שאין פתרון צבאי לתכנית הגרעין של איראן - אך ניתן למצוא פתרון במשא ומתן".

עקבו אחרינו ב-News
תגיות ועדכונים:

היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים