אמונה

האם הגויים יהיו עבדים שלנו אחרי הגאולה?

אם עבדות זה לא דבר מוסרי, אז איך אומרים שאחרי אחרית הימים יהיו גויים לעבדים? האם באמת תהיה כפייה?

אא

שלום, יש לי שאלה קצת שמערערת אותי על המשפט של זכאי לקבל 1000 עבדים גויים על כל חוט ציצית אם לבש כאילו בימות המשיח אני חושב... והשאלה שלי היא כזו בשביל מה אדם צריך עבדים הוא עצמאי? אני לא רוצה שהיה לי עבדים שכל אחד יחיה את החיים שלום אני נגד השיטה הזאת של עבדות . קשה לקבל את המשפט הזה. האם הוא אמיתי או שרק משל?

בס"ד

שלום וברכה,

כשאתה שומע את המילה "עבד", אתה מדמיין כפייה, כמו מה שעשו האמריקאים לאפריקאים בארצות הברית.

אך ליהדות יש הגדרה שונה לגמרי של המושג. הרי גם אנחנו נקראים "בנים" וגם "עבדים" לה' אלוקינו!

הנביאים אמרו שבאחרית הימים כל הגויים יכירו במשיח האמיתי, ואז הם ירצו לפאר ולרומם את עם ישראל ולסייע בידינו ללמוד תורה. כלומר, הם יכירו בחשיבות התורה ועבודת המקדש, וירצו לסייע לכל יהודי בנפש חפצה ואהבה גדולה, ולא מתוך כפייה או כעס חלילה.

שלך בברכה,

דניאל בלס

תגיות ועדכונים:

היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים