חדשות בעולם

רוה"מ הצרפתי: "היהדות היא חלק בלתי-נפרד מאירופה”

ראש ממשלת צרפת נפגש עם רבני "ועידת רבני אירופה" לקראת פתיחת הכינוס השנתי. הוא שוחח עמם בדברים חמים ובין השאר הצהיר: "אי אפשר לתאר את צרפת ללא היהודים"

אא

ערב פתיחת כינוס 'ועידת רבני אירופה', התקיים אתמול בצרפת (שני) טקס הענקת הפרס השנתי ע"ש הרב הלורד יעקבוביץ, פרס המוענק מטעם הועידה. מקבל הפרס, ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס נשא דברים: "אתם, "ועידת רבני אירופה" מגלמים את הרעיון של אירופה מאוחדת. אינני יכול לתאר את צרפת ללא יהודים. היהדות היא חלק בלתי נפרד מאירופה וכך יישאר לעולמים. צרפת תמשיך במדיניותה לאבטחת המוסדות היהודיים כל זמן שיידרש".

הפרס הוענק ע"י רב ואב"ד מוסקבה, הגאון רבי פנחס גולדשמידט וסגן נשיא הועידה ורבה של צרפת הגאון רבי חיים קורסיה, כהוקרה על ההשקעה הבולטת של ממשלת צרפת באבטחת מוסדות יהודיים בתחומה. צרפת היא המדינה היחידה באירופה שעושה זאת במימון ממשלתי, בתקציב של למעלה ממיליון יורו ליום. במהלך הענקת הפרס אמרו נציגי 'ועידת רבני אירופה' כי: "אנחנו מוקירים ומעריכים את הנשיא וממשלת צרפת על המאמץ הזה ועל שיתוף הפעולה עם הקהילה היהודית ולוואי ומדינות נוספות ינהגו כך. מר ואלס היה האדם היחיד שקרא באומץ לב לילד - לטרור האיסלמי - בשמו. הגם שעלול לשלם על כך מחיר פוליטי. ועל אומץ לב זה אנו מעניקים לו בכבוד את פרס הלורד יעקובוביץ".

ראש ממשלת צרפת מנואל וואלסראש ממשלת צרפת מנואל וואלס

היום (שלישי) ייפתח הכינוס ה-29 של 'ועידת רבני אירופה' בטולוז שבצרפת. רבנים, דיינים וחשובי קהילות משלושים ושתיים מדינות באירופה ישתתפו בכינוס החשוב, שידון בעיקר בדרכי מלחמה בהתבוללות.  

מישראל, שלחו את ברכתם לוועידה הרבנים גדולי ישראל, הגאון הרב שטיינמן והגאון הרב קנייבסקי. במכתבם הזכירו: "לעינינו רואים את התגברות שנאת העמים בעיקר ע"י בני ישמעאל, ועל מצב כזה אמרו חז"ל... פנו לכם צפונה - הצפינו עצמכם ממנו עד שיעבור עולמו. ובזמנים כאלו על הרבנים לעורר בקהילותיהם לראות לנהוג בצניעות בעניינים הגשמיים ולא להתבלט, וכמו שאמר אבינו יעקב לבניו למה תתראו, ופירש רש"י: למה תראו עצמכם כאילו אתם שבעים".

תגיות:צרפתמנואל וואלס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה