חדשות בארץ

האו"ם: "על צה"ל להוריד את דגל ישראל מהמוצבים שנכבשו בסוריה"

מפקדי כוח המשקיפים של האו"ם בגולן הסורי התלוננו כי צה"ל "מפריע לפעילות המשקיפים". מזכירות האו"ם דרשה מצה"ל להסיר את דגלי ישראל. נתניהו הנחה להישאר בשטח לאורך כל השנה הבאה

כוחות צה"ל באזור החיץ (צילום: דובר צה"ל)כוחות צה"ל באזור החיץ (צילום: דובר צה"ל)
אא

האו"ם ממשיך לפרסם הצהרות אנטי ישראליות. מזכירות האו"ם פרסמה היום (רביעי) הודעה, לפיה מפקדי כוח המשקיפים, הפועלים בגולן הסורי מתוקף הסכם הפסקת האש בין סוריה לישראל, התלוננו כי צה"ל "מפריע לפעילותם".

לדבריהם, "נוכחות צה"ל באזור הפעילות של כוחות האו"ם פגעה קשות בחופש התנועה של המשקיפים וביכולתם לנהל פעילות המבצעית, לוגיסטית ומנהלית".

באו"ם הוסיפו כי "הכרחי ששומרי השלום של האו"ם יורשו לבצע את משימות המנדט שלהם ללא הפרעה ובצורה בטוחה. צה"ל נכנס לאזור ההפרדה והתפרס במקומות מרכזיים, בהם החרמון ולפחות תשע עמדות נוספות בתוך אזור ההפרדה, ועמדה אחת מזרחית לקו 'בראבו'". כמו כן, המשקיפים דרשו שצה"ל יסיר דגלי ישראל שהונפו בשלוש עמדות בתוך אזור ההפרדה.

ישראל לא הגיבה רשמית לטענות שהועלו באו"ם. כזכור, עם פרוץ הלחימה בסוריה, שהביאה להתמוטטות משטר אסד, מורדים תקפו בירי עמדה של האו"ם באזור קוניטרה. כוח צה"ל סייע להדוף את המתקפה. באו"ם, משום מה, לא הזכירו את הסיוע שהעניק צה"ל לכוח המשקיפים.

בחדשות 12 דווח היום כי צה"ל קיבל הנחייה מראש הממשלה בנימין נתניהו להישאר במרחב החרמון הסורי למשך שנה, לפחות עד סוף 2025.

הסיבה למועד שנקבע היא הערכה שעד אז המצב הפוליטי-ביטחוני בסוריה יתייצב, ושעד אז ניתן יהיה לדעת אם יהיה גורם במדינה שיכבד את הסכמי הפרדת הכוחות מ-1974, שיוכל לאכוף את פרטיו ולמנוע פעילות טרור נגד המדינה.

עקבו אחרינו ב-News
תגיות ועדכונים:

היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים