חדשות בארץ

צה"ל בתחקיר ראשוני: תחמושת של חמאס גרמה למות האזרחים ברפיח

הצבא החל לתחקר את נסיבות מותם של כ-45 פלסטינים בצפון מערב רפיח. החמאס האשים את צה"ל, אך התחקיר הראשוני קובע כי צה"ל כלל לא תקף שם

מטוס קרב (צילום: דובר צה"ל)מטוס קרב (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל פרסם הערב (שלישי) פרטים ראשוניים של התחקיר שהוא מבצע על נסיבות מותם של כ-45 פלסטינים בעת תקיפה שבוצעה שלשום ברפיח. החמאס טען כי מטוסי חיל האוויר תקפו אוהלים של פליטים. מדינות רבות קראו לישראל, בעקבות הודעת החמאס, להפסיק את הלחימה והביעו "זעזוע" מהתקיפה המיוחסת לישראל. כעת התמונה מתחילה ככל הנראה להתבהר.

על פי צה"ל, בעת התקיפה לחיסולם של שני בכירי חמאס, השניים שחוסלו היו בתוך מתחם פחונים סגורים ומסודרים ולא במאהל העקורים שבקרבת מקום, ששימש את האזרחים. לצורך התקיפה השתמשו בחיל האוויר בשני טילים קטנים ששוגרו ממטוסי קרב, וכל אחד מהם נשא 17 קילוגרמים של חומר נפץ בראש הקרב שלו.

המקום בו שהו שני הבכירים שחוסלו היה במרחק של כמה עשרות מטרים בודדים ממשגר שהיה מוכן לשיגור רקטות לעבר ישראל. התקיפה בוצעה קילומטר אחד מהמקום בו שהו פליטים באוהלים, ומטוסי הקרב לא שיגרו לשם טילים או פצצות.

מאוחר יותר טען החמאס כי במקום פרצה שריפת ענק שגרמה למותם של 45 בני אדם. על פי תחקיר צה"ל, השריפה פרצה ככל הנראה מהתפוצצות מחסן תחמושת ומטענים. המחסן הוקם סמוך לאותם אוהלים ושימש את חמאס. מקור השריפה טרם הוברר, אך החשש הוא כי מכל דלק שהתפוצץ גרם לשריפה ולפיצוץ של מחסן התחמושת.

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, הדגיש בהצהרה לתקשורת הזרה כי "חמאס יורה רקטות מהמקומות האלה לעבר ישראל מאז טבח 7 באוקטובר, ונמצאו מסמכים ועדויות נוספות לכך שנשק אוחסן באזור התקיפה. בנוסף, צה"ל פרסם הקלטה בין שני תושבים עזתיים, שבה הם מציינים באופן ספציפי כי תחמושת שאחסן חמאס במקום התלקחה והתפוצצה כתוצאה מתקיפת חיל האוויר".

בהקלטה שפרסם צה"ל נשמע אחד הדוברים אומר כי "אומרים שהם (פעילי חמאס שחוסלו) ישבו בפגישה, ושיש (מתקן) ובנוסף, הייתה תחמושת שהתחילה להתפוצץ. תיקים של כסף התפזרו באוויר". בן שיחו נשמע שואל אם "זה (התחמושת שהתפוצצה) באמת שלנו?", והדובר הראשון עונה כי "כן, זה מחסן תחמושת. ההפצצה של היהודים לא הייתה חזקה, זה היה טיל קטן – בגלל שהוא לא יצר בור גדול, ולאחר מכן החלו פיצוצי משנה גדולים".

תגיות:מות פלסטיניםתחקיר צה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה