חדשות בארץ

המתווכות לישראל: קושי להניע את העסקה עם חמאס, ללא סיום המלחמה

התקשורת הערבית דיווחה על מסר שהועבר לישראל על ידי הקטארים, המנסים להניע מחדש את השיחות לשחרור החטופים. בישראל סבורים כי מדובר בניסיון להפעלת לחץ, להסכים לתנאי החמאס

אתר המסיבה ליד רעים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)אתר המסיבה ליד רעים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

התקשורת הקטארית דיווחה היום (ראשון) כי הועבר מסר לישראל, לפיו קיים קושי להניע מחדש את השיחות שיובילו לעסקה לשחרור החטופים הישראליים. על פי הדיווח, בחמאס מתעקשים על התחייבות ישראלית-אמריקנית לסיום המלחמה כחלק מהמשא ומתן. בישראל מתנגדים לכך וסבורים כי מדובר בדיווח שנועד להפעיל לחץ פסיכולוגי.

ראש המוסד דדי ברנע נפגש שלשום בפריז עם ויליאם ברנס, ראש ה-CIA, ועם ראש ממשלת קטאר, מוחמד א-תאני. בפגישה הוחלט כי המתווכות: ארה"ב, קטאר ומצרים, יגישו לחמאס, בתוך ימים, הצעה שייתכן ותוביל לעסקה לשחרור חטופים, תמורת הפסקת אש ושחרור אסירים פלסטיניים. ההצעה מתבססת על ההצעה הישראלית מלפני כשבועיים: 42 ימי הפוגה בשלב הראשון תמורת חטופים. קבינט המלחמה בישראל יקיים הערב דיון בנושא.

על פי הסיכום בפריז, ההצעה של המתווכות תוגש קודם לחמאס, ואם ארגון הטרור "יגלה רצון" להתקדם, תיקבע פגישה עם משלחת ישראל בקהיר או בקטאר. בכיר חמאס מחמוד מרדאווי התייחס אמש לדיווח על חידוש המשא ומתן לעסקה, ואמר לערוץ הקטארי "אל-ערבי" כי "הכדור במגרש הישראלי לגבי ההצעה לסיום המלחמה. הפסקת אש קבועה היא הדרך היחידה להגיע לעסקה. הבסיס לכל משא ומתן: הפסקת אש קבועה ונסיגה מקיפה מעזה".

ההצעה שתועבר כעת לחמאס שונה במעט. בשלב הראשון דורשת ישראל שברשימת המשוחררים יחזרו לישראל גם חמש החיילות החטופות, וכל האזרחים או רובם. בשלב השני יוחזרו החיילים ושאר הגברים שלא חזרו בסיבוב הראשון. השלב השלישי הוא החלפת הגופות. אחרי שאלה יסתיימו, "ינהלו" מצרים, קטאר והאו"ם את שיקום הרצועה. ב-ynet דווח כי ישראל מסרבת להתחייב על סיום המלחמה.

 גורם מצרי אמר לרשת CNN כי המגעים בין ישראל לחמאס יתחדשו ביום שלישי בקהיר. במקביל, חבר הלשכה המדינית של חמאס, עיזאת א-רישק, התייחס היום לחידוש המשא ומתן להפסקת אש ברצועת עזה והחזרת החטופים, ואמר: "לא קיבלנו דבר מהמתווכים. מה שנדרש בבירור זה לעצור את המלחמה לצמיתות בכל רצועת עזה, לא רק ברפיח. לזה מחכים אנשינו, וזה הבסיס ונקודת המוצא לכל דבר".

תגיות:חטופים בעזהעסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה