חדשות בארץ

הותר לפרסום: גופותיהם של 3 חטופים חולצו מעזה

במבצע משותף לצה"ל ולשב"כ אותרו בגב'אליה גופותיהם של החטופים חנן יבלונקה, מישל ניסנבאום ואוריון הרננדז. השלושה נרצחו בשמחת תורה ליד מפלסים, יחד עם ארבעת החטופים שגופותיהם חולצו בשבוע שעבר

אא

הותר היום (שישי) לפרסום כי כוחות צה"ל ושב"כ חילצו אתמול את גופותיהם של החטופים חנן יבלונקה, מישל ניסנבאום ואוריון הרננדז. הגופות התגלו בג'באליה, בתוך מנהרה שנמצאה בחצר של בית, על פי מידע מודיעני. מצה"ל נמסר כי השלושה נרצחו במהלך מתקפת הטרור בשמחת תורה ונחטפו מעיקול מפלסים לעזה, על ידי מחבלי החמאס.

במבצע לחילוץ הגופות נטלו חלק לוחמי יחידת יהל"ם, יחידה 504 ולוחמי יחידה מיוחדת באמ"ן ובשב"כ, תוך הסתמכות על מידע מודיעיני מדויק שהתקבל ונותח במהלך הימים האחרונים במפקדת השבויים והנעדרים באגף המודיעין.

לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה במכון הלאומי לרפואה משפטית ומשטרת ישראל, נציגי צה"ל מסרו הודעה למשפחותיהם.

מישל ניסנבאום (59) משדרות, אבא לשתי בנות וסבא לשישה נכדים, כשאת הקטן ביניהם לא זכה להכיר. מישל נחטף כשיצא לחלץ את נכדתו בת ה-4 שהייתה יחד עם אביה הקצין בבסיס ברעים. עלה לארץ בגיל 13 ומאז חי בעוטף עזה. בשדרות סיפרו על "איש רב פעלים", אשר לצד עיסוקיו גם התנדב במד"א ובמשמר הגבול.

חנן יבלונקה (42) מתל אביב, אבא לירין בת ה-9 ואמילי בת ה-12. נחטף מאתר המסיבה ברעים. 

אוריון הרננדס ראדו (30), תושב מקסיקו ואב לילדה קטנה, נחטף מהמסיבה ברעים, אליה הגיע יחד עם שני לוק וקשת קסרוטי - שנרצחו גם הם על ידי מחבלי חמאס.

דובר צה"ל הוסיף כי "צה"ל והשב"כ ממשיכים, גם בשעה זו, בהפעלת כלל המאמצים המבצעיים והמודיעיניים, על מנת לממש את המשימה הלאומית העליונה להשבת כלל החטופים והחטופות".

בעקבות חילוץ הגופות, מספר החטופים ברצועה עומד כעת על 125, מהם 39 שהוכרזו חללים. המספר כולל את שני האזרחים ושתי גופות החיילים שהוחזקו בעזה ערב המלחמה.

כזכור, בלילה שבין חמישי לשישי שעבר, חולצו גופותיהם של ארבעה חטופים: רון בנימין, שני לוק, עמית בוסקילה ויצחק גלרנטר. הארבעה נרצחו בשמחת תורה ליד מפלסים והגופות נחטפו לעזה. מידע מודיעיני הוביל את צה"ל למנהרה ממולכדת בג'באליה, שם אותרו הגופות וחולצו לאחר נטרול המטענים שהציבו מחבלים בכניסה למנהרה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר היום, בעקבות ההודעה על חילוץ שלוש הגופות: "יחד עם ישראל, רעייתי שרה ואני מרכינים ראש ביגון עמוק, ומחבקים את המשפחות האבלות בשעתן הקשה. יש לנו חובה לאומית ומוסרית לעשות כל שביכולתנו כדי להשיב את חטופינו - החיים והחללים - וכך אנו עושים. אני משבח את כוחות צה"ל וכוחות הביטחון שפעלו באומץ רב בלב שטח האויב, כדי להשיבם למשפחותיהם ולקבר ישראל".

 

תגיות:חטופים בעזהחילוץ גופות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה