סרטים וסדרות לילדים

פושקא התרנגול הרכיב פאזל, ולפתע נשמע קול חבטה

הרב של פושקא התרנגול שבר את הרגל, ופושקא מרגיש לא נעים בכלל. למה, ואיך זה קשור לפרשת בהר? 

אא

שלום ילדים, מה שלומכם? זה שוב אני, פושקא התרנגול. אתמול הייתי קצת עצוב, כי קרה לי מקרה לא נעים בכלל. זה היה בשעת אחר הצהריים, ישבתי על הרצפה, והרכבתי את פאזל החלליות שלי. כל היום רק חלמתי כבר לחזור הביתה, ולהרכיב את פאזל החלליות. בדיוק כשכמעט סיימתי, הרב שלי קרא לי. "פושקא, בוא תעזור לי", הוא אמר, ועמד על סולם גבוה. "רק רגע" אמרתי, וחיפשתי את חלק הפאזל החשוב שנעלם לי. "פושקא! אתה בא? אני מרגיש שהסולם שאני עומד עליו ממש רעוע. אני חושש שאפול", קרא לי שוב הרב. אני מתבייש כל כך, אבל חתיכת הפאזל שנעלמה הטרידה אותי כל כך, ששוב אמרתי: "רגע, שניה אחת אני מסיים, ובא לעזור". הבטתי בפאזל החלליות שלי שכמעט היה מושלם, ואז לפתע שמעתי קול חבטה. הסולם התנדנד, נפל על הרצפה, והרב שלי שבר את הרגל. 

כל אותו היום הרגשתי לא נעים. לקחו את הרב לחדר מיון, שבו גיבסו לו  את הרגל, וכשהוא חזר הצעתי לו כוסות תה. הכנתי לו ממש כל כמה דקות כוס אחרת של תה, עד שהרב אמר לי: "זהו ,פושקא לא צריך כוסות תה נוספות. הכנת לי כבר שבע עשרה כוסות תה!" הבטתי בשורת הכוסות שהייתה לצידו, ובאמת לא ידעתי מה לעשות. כל כך רציתי לעזור לו! "אז אולי אכין לרב טוסט? אולי פנקייק?", שאלתי. הרב חייך. "פושקא, הכל בסדר. אתה לא צריך להכין לי דבר". הרכנתי את הראש לרצפה, והכרבולת שלי נשמטה בעצבות. "אני פשוט ממש עצוב. אני מתבייש, ואני מצטער על מה שקרה", אמרתי בחוסר נעימות. 

איך פוקחים עיניים?

"פושקא היקר, אני סולח לך". אמר לי הרב. "רק בפעם הבאה כדאי שתפקח את העיניים". לא הבנתי למה הרב שלי מתכוון, ודאי שהעיניים שלי היו פקוחות! אני הייתי באמצע להרכיב פאזל! כשאמרתי זאת לרב הוא חייך, וסיפר לי שבפרשת השבוע כתוב: "וְכִי יָמוּךְ אָחִיךָ וּמָטָה יָדוֹ עִמָּךְ וְהֶחֱזַקְתָּ בּוֹ". הרב שלי הסביר לי שאם אנחנו רואים חבר שצריך עזרה, ואין לו הרבה כסף, אז אנחנו צריכים לתמוך בו, כדי שלא יהפוך להיות עני. הפסוק הזה מסביר שאנחנו צריכים לעזור לכל אחד לפני שהוא חלילה נהיה עני, או נופל. אני למדתי מכך מסר גדול מאוד. בפעם הבאה כאשר מישהו יבקש ממני עזרה - אני ארוץ מיד לעזור לו, אולי אני אפילו אפתח את הכנפיים שלי ואעוף אליו! ילדים יקרים, בואו נקבל על עצמנו להסתכל מסביב, לראות מה אחרים צריכים מאיתנו ולעזור להם. שבת שלום, פושקא התרנגול.

לפרק המלא הכנסו לאתר עולם הילדים כאן >>

לפרקים נוספים הכנסו לאתר עולם הילדים כאן >>

תגיות:פרשת בהרבקטנהפושקא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה