חדשות בארץ

נזיפה לשגרירי המדינות שהכירו במדינה פלסטינית

שגרירי אירלנד, ספרד ונורבגיה זומנו לפגישה במשרד החוץ בירושלים. הוקרן בפניהם הסרטון הלא מצונזר של חטיפת התצפיתניות. מנהיג אופוזיציה בספרד נגד המדיניות הספרדית: "חמאס אשם ואתם קוראים לישראל לא להגן על עצמה"

משרד החוץ (צילום: פלאש 90)משרד החוץ (צילום: פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד החוץ, יעקב בליטשטיין, ערך היום (חמישי) שיחת נזיפה לשגרירי שלשו המדינות שהודיעו אתמול על הכרה חד צדדית במדינה פלסטינית. בפני שגרירי ספרד, נורבגיה ואירלנד הוקרן סרט חטיפת התצפיתניות ממוצב נחל עוז, ללא צנזורה.

בליטשטיין אמר לשגרירים: "חמאס בירך על החלטת ממשלותיכם. זה מלמד עד כמה זה פרס לטרור. ההכרה לא מקדמת שלום, מעניקה רוח גבית לחמאס ומקשה עוד יותר קידום עסקה לשחרור חטופים. יהיו השלכות חמורות נוספות ליחסים עם מדינותיכם בעקבות זאת".

שר החוץ ישראל כץ, שאישר את שיחת הנזיפה, אמר: "ההיסטוריה תזכור שספרד, נורבגיה ואירלנד החליטו להעניק מדליית זהב למרצחי החמאס".

שגרירת ספרד אנה סלומון, אמרה לעיתונאים, לאחר שצפתה בסרטון חטיפת התצפיתניות: "הסרטון היה מזעזע, בלתי נתפס. ספרד היא חברה של ישראל".

מנהיג באופוזיציה בספרד: "חמאס אשם"

סנטיאגו אבסקל, חבר הפרלמנט הספרדי ומנהיג מפלגת "ווקס", המתנגדת לשלטונו של ראש הממשלה פדרו סאנצ'ס, ביקר היום בחריפות את ההחלטה להכיר במדינה פלסטינית.

בנאום שנשא בפרלמנט וכשהוא פונה ישירות לסאנצ'ס היושב מולו, אמר: "המלחמה הזו החלה בעקבות אחד מפיגועי הטרור הקשים ביותר בתולדות האנושות. אתה החלטת להכיר במדינה פלסטינית, דווקא אחרי השביעי באוקטובר. אני לא מופתע. כי לפני כמה זמן שרה בממשלתך אמרה שיש להכיר במדינה פלסטינית מהנהר ועד הים. זה אומר השמדתה של מדינת ישראל. זה המסר הדיפלומטי שהממשלה הספרדית מעבירה".

אבסקל הוסיף: "אתה ראש הממשלה סאנצ'ס נותן לגיטימציה לטרור שטני. למרות רצח אזרחים וילדים בדם קר, לעיני הוריהם ולהפך, ותיעוד הרצח על ידי המחבלים ברשתות החברתיות. אתה אומר לישראל שאין לה זכות להגן על עצמה. מעניין איך היית פועל אם זה היה קורה בספרד, והיו רוצחים כאן אלפים, חוטפים לך זקנים נשים וילדים. זה אומר שלא היית מגן על העם שלך".

"השאיפה היא שמדינות יחיו זו לצד זו בשלום, אבל ההכרה במדינה פלסטינית והשלום, לא יצאו עד היום אל הפועל. חמאס הוא האשם. הוא שמנע זאת".

יש לציין כי אבסקל מתנגד להגירה בלתי חוקית לספרד ולאחרונה יצא נגד עשרות אלפי מוסלמים שנכנסו לספרד. לטענתו יש חשש שחלק מהם "ג'ידהאיסטים". בשל כך הוא אוים ואושר לו לשאת נשק אישי.

תגיות:הכרה במדינה פלסטיניתנזיפה לשגריריםסנטיאגו אבסקל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה