סגולות

רוצים לזכות לבנים תלמידי חכמים? זוהי עצתו הסגולית של הגר"ח קנייבסקי

הגאון רבי חיים קנייבסקי הציע לאנשים שלא זכו לילדים שנים רבות – שישלמו במשך שנה שכר לימוד לילד יתום. ההמשך מפעים: כל אלו ששמעו לעצתו - נושעו עוד באותה השנה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בספר "סגולות רבותינו" מובא שסגולה לזכות לבנים היא לשלם שכר לימוד תורה של ילד יתום.

בספר "שאלת רב"[1] מובא בשם הגאון רבי חיים קנייבסקי שהציע לכמה אנשים שלא זכו לילדים שנים רבות – שישלמו במשך שנה שכר לימוד לילד יתום. ההמשך מפעים: כל אלו ששילמו שכר לימוד לילד יתום - נושעו עוד באותה השנה.

במדרש תנחומא מובא: "מי הקדימני ואשלם... זה רווק הדר במדינה ונותן שכר סופרים ומשנים. אמר הקב"ה: עלי לשלם גמולו וליתן לו שכרו. אמר רבי ירמיה בן אלעזר: עתידה בת קול להיות מפוצצת בראש ההרים, ואומרת: כל מי שפעל עם אל, יבא ויטול שכרו, ורוח הקדש צווחת: מי הקדימני ואשלם - מי קלס לפני עד שלא נתתי לו נשמה, מי מל לבנו עד שלא נתתי לו בן, מי עשה ציצית עד שלא נתתי, מי הפריש תרומה ומעשר עד שלא נתתי לו גורן, מי הפריש בכורות ומעשרות וקרבנות עד שלא נתתי לו צאן".[2] משום כך, מי שמשלם שכר לימוד לילד שאין מי שישלם עבורו – יש לו הבטחה מפורשת שהקדוש ברוך הוא יושיע לו, ויזכה להיפקד.

סגולה זו מופיעה גם בספר "אהבת חסד". אומר ה"חפץ חיים": "הרגיל במצווה זו של גמילות חסדים בתמידות, זוכה עבור זה להיות לו בנים בעלי חכמה, בעלי עושר, בעלי אגדה".[3] כמו שאמרו חז"ל: "רבי יהושע אומר: כל הרגיל לעשות צדקה, זוכה לבנים בעלי חכמה".[4]

מוסיף ה"חפץ חיים" ומבהיר כי אם לא היו לאדם בנים עד עתה, זוכה בזכות הצדקה והחסד שיוולדו לו בנים בעלי חכמה.

ראיה על כך היא מספר משלי: "רודף צדקה וחסד ימצא חיים" – היינו, אם הבנים לא יהיו חכמים בתורה, אין שייך לומר "חיים", כיוון שעל התורה נאמר: "כי מוצאי מצא חיים".[5]

ה"חפץ חיים" הוסיף ותמה על "אנשים המחפשים סגולות כדי שיוולדו להם בנים, ומוציאים על הסגולות כמה וכמה רובלי כסף, ויש שמוציאים למאות ולאלפים כל אחד לפי עושרו, יותר טוב שיעשו סגולה המובאת בחז"ל, היינו, שיתעסקו תמיד במידת הצדקה, לעזור לעניים במה שיוכלו, להיות מן המעשים, שהוא גדול מן העושה.

מפרט ה"חפץ חיים": "הן בענין פרנסת חיותם, וגם לגדל את בניהם ולהכניסם לתלמוד תורה, שבעבור זה יזכו לבנים בעלי תורה, או שיעשו גמ"ח קבוע ויתעסקו בו תמיד, כי עיקר המצווה הוא העסק התמידי, שהאדם מרגיל גופו לזה, וכמו שמורה לשון הכתוב "רודף צדקה".

"ובזכות זה יתנהג ה' יתברך עמהם גם כן במידת צדקה וחסד, וימלא רצונם בזה, כמו שאמרו חז"ל שזוכה עבור זה להיות לו בנים וכו', וכן עשו הרבה אנשים בזמנינו והצליחו בזה", מסיים ה"חפץ חיים" את דבריו.

מייחלים לפרי בטן? זוהי הסגולה הטובה ביותר כדי לזכות להיפקד בילדים. הרב זמיר כהן מסביר בקצרה:

 

[1] שאלת רב, חלק א פרק יב אות א

[2] מדרש תנחומא, פרשת אמור אות ז

[3] אהבת חסד, חלק ב' פרק ה'

[4] בבא בתרא דף ט עמ' ב

[5] משלי כא, כא

תגיות:סגולהסגולה לילדיםחסדגמ"ח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה