בריאות ותזונה

קר לכם באופן תמידי? 5 סיבות גורמות לזה, וזה לא קשור לבגדים שעליכם

מה גורם לאנשים להרגיש תחושת מתמדת של קור? תתפלאו לשמוע, אבל זה לא קשור למספר הבגדים שעליהם

אא

כולנו פוגשים בהם מדי פעם: האנשים שלא משנה מה הם עושים - תמיד סובלים מקור. למה זה קורה באמת, והאם זה הגיוני? התשובה היא: בהחלט כן. גם אם הם לבושים בצורה טובה ומחממת, לקור תמידי יכולות להיות מספר סיבות נוספות, שלא קשורות כלל וכלל למספר הבגדים שעל גופנו. 

הנה כמה גורמים נפוצים שעשויים לתרום לתחושת קור:

שומן גוף נמוך 

זה לא סוד שהאנשים השמנים ועבי הבשר, מרגישים פחות את הקור. זה נובע בשל העובדה ששומן הגוף שלהם מספק להם הגנה יחסית מהקור. מכאן שאנשים רזים יותר עשויים להרגיש את הקור בצורה חזקה יותר, משום שיש להם פחות 'שכבת בידוד' ששומרת על חום. 

זרימת דם לקויה 

זרימת דם לקויה המכונה גם מחלת כלי דם היקפית - מתייחסת למצב שבו יש ירידה בזרימת הדם לחלקים מסוימים בגוף, לרוב הגפיים העליונות או התחתונות. תופעה זו יכולה להתרחש מכמה סיבות: הצטברות פלאק - מצב שבו מצטברים משקעי שומן בעורקים, קרישי דם - מצב שבו קרישים קטנים של דם חוסמים את העורקים או הוורידים, סוכרת - רמות סוכר גבוהות בדם עלולות לפגוע בכלי הדם ולהוביל לבעיות במחזור הדם.

תת פעילות בלוטת התריס 

תת פעילות של בלוטת התריס מאטה את חילוף החומרים, מה שמוביל לתחושת קור, אנמיה - מחסור בתאי דם אדומים שנושאים חמצן לרקמות, והתייבשות - שמשפיעה על זרימת הדם ועלולה להוביל לתחושת קור תמידית. 

אנמיה 

מחסור בתאי דם אדומים שנושאים את החמצן לרקמות, בהחלט יכולה גם להוביל לתחושת קור בגוף. כשהעור לא נושם, אנחנו מרגישים יותר את הקור. 

התייבשות 

אי שתייה מספקת של מים עלולה להשפיע על איכות זרימת הדם, ולהקשות על הגוף שלכם להישאר חם. 

תגיות:קורסיבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה