חדשות בארץ

הלוי: "המשימה היא להרוג כמה שיותר מפקדים ומחבלים"

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי סייר ברצועה והעביר מסר ברור ללוחמים. צה"ל חיסל את אחמד יאסר אלקרא, פעיל מרכזי במערך הנ"ט של חמאס, ואת פאדי סלים, ראש מערך ההסברה בחטיבת עזה, שהסתתר בבית ספר בצפון הרצועה

הרמטכ"ל ברצועה (צילום: דובר צה"ל)הרמטכ"ל ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל עדכן היום (רביעי) כי בפעילות משותפת לצה"ל ולשב"כ חוסל בחאן יונס המחבל אחמד יאסר אלקרא, פעיל נ"ט מרכזי בחמאס, אשר הוביל תקיפות ומתווי טרור נגד כוחות צה"ל במהלך המלחמה.

אלקרא לקח חלק במתקפת הטרור בעוטף עזה בשמחת תורה, ובמהלך הלחימה ביצע ניסיונות ירי רבים לעבר כוחותינו ברצועה. במהלך ההיערכות לתקיפה, זוהה על ידי יחידה 414 ילד בסמוך למחבל, ולכן דחו את התקיפה מיד לאחר הזיהוי.

לאחר התרחקות הילד מטווח המבנה, בוצעה התקיפה בה חוסלו שני מחבלים נוספים: צהיב ראא'ד אבו ריבה, מחבל נוח'בה, ומחמד אבו רגילה, מחבל הג'יהאד האיסלאמי.

בנוסף, דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונת פיקוד הדרום ואגף המודיעין, חיסלו חמישה מחבלי חמאס שפעלו מתוך מתחם בית הספר "פהמי אלג׳רג׳אוי", במרחב דרג׳ תפאח בצפון רצועת עזה. בין המחבלים שחוסלו בתקיפה: פאדי סלים, ראש מערך ההסברה בחטיבת עזה של הארגון. לצידו חוסלו שלושה מחבלים במערך המודיעין של הארגון ומחבל נוח'בה נוסף.

בצה"ל שבו וציינו כי הימצאות המחבלים בבתי ספר, או בסמוך לילדים ואוכלוסייה אזרחית, היא "דוגמא נוספת לשימוש הציני והברור שחמאס עושה במרחבים ומתקנים אזרחיים תוך שימוש באוכלוסיית הרצועה כמגן אנושי".

כמו כן, בהכוונה מודיעינית, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מתחם בתוך בית ספר של אונר"א בנוסיראת, בו פעלו מחבלים של חמאס, ביניהם פעיל נ"ט ומחבל נוח'בה. במתחם שנתקף היו אמצעי לחימה ביניהם מרגמות, נשקים ומטענים. בתום השמדת המתחם זוהו פיצוצי משנה רבים אשר העידו על הימצאות של אמצעי לחימה.

הרמטכ"ל: "המשימה היא להרוג כמה שיותר מפקדים ומחבלים"

בסיור שקיים אמש ברצועה נפגש הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, עם מפקדים ולוחמים בשטח. בתום דיון מבצעי אמר הלוי: "אנחנו במלחמה שאמרנו בהתחלה שהיא תהיה ממושכת. התחפרו כאן שנים להגנה, ולא מפרקים את זה בשבוע וגם לא בחודש. המשימה היא להרוג כמה שיותר מפקדים, כמה שיותר מחבלים, להשמיד את התשתיות. הלחץ הזה, אנחנו מאוד רוצים, יעזור לנו גם ללחוץ להביא חטופים חיים ואנחנו מוכנים לעשות גם מבצעים מסוכנים ומסובכים כדי להביא גופות של חטופים שלנו חזרה לקבר ישראל".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלרא"ל הרצי הלויחיסול ממוקד בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה