חדשות יהדות

"ריח אבק השריפה עדיין נותר על כיסוי התפילין": הסיפור המצמרר מאחורי התפילין שהניח ראש הממשלה

התפילין שראש הממשלה הניח ביום הזיכרון הם של סמ"ר מושיקו דוינו הי"ד, שנפל בצוק איתן. האם השכולה משתפת כיצד הגיעו התפילין לנתניהו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רוחמה דוינו, אימו של סמ"ר מושיקו דוינו הי"ד שנפל בצוק איתן, סיפרה כיצד הגיעו התפילין של בנה לראש הממשלה, שהניחם ביום הזיכרון.

נתניהו כתב בפוסט שפרסם: "התפילין שהיו איתו כל הזמן בתוך הקרבות הם הפריט היחיד ששרד את התופת שבה נפל מושיקו. ריח אבק השריפה עדיין נותר על כיסוי התפילין. הבטחתי לרוחמה שאניח את התפילין לעילוי נשמתו של מושיקו ולעילוי נשמת כל נופלינו. כך אני עושה היום בחרדת קודש. יהי זכר חללינו ברוך ונצור בליבנו לעד".

האם השכולה סיפרה שמושיקו הי"ד הקפיד להניח את התפילין שלו, ולתת לחבריו להניחן לפני כניסתם לשטח הלחימה. "זה תפילין שמושיקו מגיל 13 איתם. הוא היה מניח תפילין, הוא היה ילד דתי, שומר מצוות", אמרה, "הוא לקח אותם איתו לצבא. החברים תמיד סיפרו שהסמל של מושיקו זה הנחת התפילין. כל הזמן לפני שנכנס לעזה ביקש מהחברים להניח תפילין ולאחר מכן רק להיכנס לשטח". היא ציינה כי "אפילו המילואימניקים שלא הכירו אותו, לא היו מהפלוגה שלו, סיפרו שזה היה החייל שהיה מבקש כל פעם להניח תפילין לפני שנכנסים לעזה. ולאחר מכן היה מניח בעצמו, מקפל את הטלית וממשיך".

רוחמה סיפרה על היום בו נהרג מושיקו: "באותו יום שמושיקו נהרג, כמובן שהתפילין היו איתו בתוך ה-D9. הוא נהרג מטיל נ"ט שפגע ב-D9. הקבינה של ה-D9 נשרפה", אמרה, "אבל קיבלתי את התפילין את התיק של הטלית ואת החת"ת (סידור הכולל חומש-תהילים-תניא) של מושיקו בחזרה. יש עליהם רסיסים, הם היו מונחים אצלי בבית, בוויטרינה של מושיקו".

לאחר האובדן הגדול, ביקשה האם השכולה מראש הממשלה שיניח את התפילין של מושיקו, והוא נענה. "אני כולי צמרמרות והתרגשות", סיפרה, "זה התפילין של מושיקו, וזה ראש ממשלה שאנו רואים אותו בימים כל כך קשים שאנו כל כך זקוקים לניצחון הזה, לאחדות הזאת. הנחת תפילין זה הדבר הכי משמעותי. איך אנחנו יכולים לנצח אם אנחנו לא נניח תפילין? איך ננצח אם לא מאמינים בקב"ה?"

"אף אחד לא יכול עלינו כי יש לנו את הקב"ה, ויש לנו את המצוות האלה – ותמיד הקב"ה יהיה איתנו בעזרת התפילין האלה, בעזרת האמונה הזאת", סיימה האם השכולה את דבריה המרגשים.

הרב זמיר כהן - תגליות מרגשות על עוצמת התפילין:

מה מיוחד במצוות התפילין? הרב זמיר כהן בקטע נפלא על הסגולה שמשפיעה על היום כולו באנרגיות חיוביות:

תגיות:תפיליןשריפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה