חדשות בעולם

איראנים ברחבי העולם הביעו שמחה על מותו של "הקצב מטהראן"

גילוי השמחה על מותו של נשיא איראן, איברהים ראיסי, תועדו בלונדון, גרמניה וארה"ב. גולים איראניים יצאו לרחובות וחילקו שוקולד. בטהראן חילקו סוכריות והאמיצים אף ירו זיקוקי דינור

נשיא איראן, איברהים ראיסי (צילום: shutterstock)נשיא איראן, איברהים ראיסי (צילום: shutterstock)
אא

איראנים רבים, בתוך איראן ומחוצה לה, הביעו היום (שני) שמחה על מותו של הנשיא איברהים ראיסי. האתר "איראן אינטרנשיונל", המזוהה עם האופוזיציה האיראנית הגולה, הציג עשרות סרטונים מרחבי העולם, וגם מטהראן. בסרטונים נראים אזרחים צוהלים עם קבלת ההודעה הרשמית שהנשיא האיראני נהרג בהתרסקות המסוק.

אחד מתושבי טהראן העלה סרטון בו נראה מחלק מתוקים לאחרים ואומר: "בואו נחגוג את החדשות הטובות על התרסקות המסוק של ראיסי". בסרטון נוסף מבירת איראן נראית אפסנה יוספי, אימו של פחמאן פטהי, כשהיא רוקדת ברחוב ליד ביתה בטהראן. פטהי הוצא להרוג בחודש ינואר האחרון בהוראת ראיסי, לאחר שהואשם בקשרים עם ישראל.

בסרטון נוסף מאיראן, שהופץ בטלגרם, הציגו זיקוקי דינור וחגיגות של אזרחים, בעיקר מעיר הולדתה של מחסה אמיני, הצעירה שנעצרה לאחר שלא חבשה כיסוי ראש, ולאחר מכן מצאה את מותה בכלא האיראני, מה שהוביל גל מחאות אלים בכל רחבי איראן.

ה"גרדיאן" הבריטי ציטט את אחד מבני משפחתה של אמיני, שאמר כי "נשמתו של ראיסי לעולם לא תנוח בשלום, כי הוא הרג את אחותי ואת ילדי המולדת שלי. הוא היה רוצח שהורה להרוג כל כך הרבה ילדים. נשמתה של אחותי תנוח בשלום רק כאשר אחרים כמוהו יובאו לדין".

עיתונאי איראני סיפר ל"גרדיאן" כי המשטר מנסה לעצור את גילויי השמחה ולשבב את האינטרנט כדי הסרטונים לא יופצו. המשטרה באיראן יצאה בהודעה לאזרחים שמי שיציג גילוי שמחה על ממות "המנהיג"  יועמד לדין.

אתר "איראן אינטרנשיונל" ציטט בנוסף את פעילת זכויות הנשים האיראנית, מאסי אלינז'אד, שהכריזה על התאריך אתמול כ"יום המסוק העולמי". היא גם אמרה כי "זו ההתרסקות היחידה בהיסטוריה שבה כולם מודאגים אם חלילה מישהו ישרוד".

כזכור, רבים מהגולים האיראניים, כמו גם בתוך איראן, מכנים את ראיסי "הקצב מטהראן", לאחר שהורה על הרג של יותר מ-30 אלף מתנגדי משטר לאורך השנים.

גילוי שמחה נרשמו בלונדון, שם גולים איראנים הגיעו עד לפתח השגרירות האיראנית ורקדו ברחוב וחילקו ממתקים. אקט דומה תועד בגרמניה. באוקראינה יצאו נציגים של משפחות שיקיריהן נרצחו  בטיסת ps752, שהופלה על ידי משמרות המהפכה בינואר 2020. הפלת המטוס גרמה למותם של 172 בני אדם.

תגיות:איברהים ראיסיגילויי שמחה על מותו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה