חדשות בארץ

ארה"ב: פוטר נשיא אוניברסיטה שהכריז חרם אקדמי על ישראל

יו"ר הנהלת אוניברסיטת סונומה בקליפורניה הודיעה על פיטוריו של מייק לי, נשיא המוסד. היה הראשון שהכריז חרם על מוסדות אקדמיים בישראל. הנימוק שנמסר על ידי ההנהלה: "חוסר התאמה וההשלכות שהביא על המערכת"

אוניברסיטת סונומה בארה"ב (צילום: לפי סעיף 27א')אוניברסיטת סונומה בארה"ב (צילום: לפי סעיף 27א')
אא

התקשורת האמריקנית דיווחה היום (חמישי) כי נגידת אוניברסיטת סנומה בקליפורניה, מילדרד גרסיה, הבהירה כי "בגלל חוסר ההתאמה וההשלכות שהביא על המערכת, הנשיא לי הוצא לחופשה מנהלית"

מייק לי, נשיא האוניברסיטה, היה הראשון מקרב ראשי האוניברסיטאות בארה"ב שהכריז על חרם אקדמי על מוסדות בישראל. הוא אף הכריז על שורה של צעדים במוסד הלימודי, שכללו בין היתר הקמת "מועצה מייעצת" שתקבל החלטות "לאור המאבק למען צדק בפלסטין". הוא הסכים לדרישות המפגינים הפרו-פלסטינים להגדיל את מעורבותם בתהליכי קבלת ההחלטות, ולנתק יחסים עם ישראל.

לי פרסם הודעה קצרה בה מסר כי "יפרוש זמנית מתפקידו, בהתאם לבקשת הקמפוס". בתקשורת האמריקנית ציינו כי לי הסכים להכריז על חרם, כחלק מהסכם לפינוי מאהל המחאה הפרו-פלסטיני בקמפוס. לפי ההסכם שעליו הכריז, האוניברסיטה לא הייתה צפויה להמשיך את שיתופי הפעולה הרשמיים עם המוסדות האקדמיים של ישראל, לרבות תוכניות לימודים בחו"ל.

"התזכיר נשלח ללא אישורים מתאימים", הבהירה גרסיה, נגידת האוניברסיטה. העברתו מהתפקיד, ציינו בארה"ב, מסתמן כצעד החריף ביותר שננקט נגד נשיא בקמפוס בצל ההפגנות נגד ישראל. עוד הדגישו בדיווח כי הצעד מדגיש את חוסר הנכונות של האוניברסיטה להתנתק מישראל, למרות דרישות הסטודנטים הפרו-פלסטיניים.

תגיות:סונומהארה"במייק ליחרם על ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה