חדשות בארץ

הרבנים הראשיים לישראל בקריאה משותפת: "לא לעלות השנה להר מירון"

לאור ההסלמה בגבול הצפון והתקיפות המרובות על מרחב מירון, והמלצת גורמי הביטחון לבטל את ההילולה או לצמצמה, יצאו הרבנים הראשיים בקריאה לציבור להישמע לגורמי הביטחון

(קרדיט: דוברות הרבנות הראשית)(קרדיט: דוברות הרבנות הראשית)
אא

הרבנים הראשיים לישראל, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, פרסמו היום (חמישי) קול קורא להיזהר ולא להגיע בל"ג בעומר להר מירון.

"ידוע ומפורסם לכל גודל מעלת היום הקדוש ל"ג בעומר, לפי המסורת ביום זה נמסרו סודות תורתנו ע"י התנא האלקי רבי שמעון בר יוחאי זיע"א", פתחו הרבנים את המכתב והוסיפו כי "ובו ביום עלתה נשמתו הגדולה בסערה ליוצרה ולכן נהגו להדליק מדורות לכבוד נשמתו, ובפרט במקום גניזת ארון האלוקים באתרא קדישא מירון יע"א".

הרבנים ציינו כי "בימים אלו מתנהלת מערכה קשה בצפון הארץ ובדרומה, שלצערנו גובה מחירים כבדים מאוד, ואנו ממשיכים להעתיר בתפילה ותחינה לשמירה והגנה על כל יושבי עם ישראל. לאור המצב הביטחוני ומפני הסכנה הכרוכה בכך, הוחלט על ידי גורמי הביטחון שאין לקיים השנה את ההילולה במירון".

"אנו קוראים בזאת לאחינו בית ישראל בכל מקום שהם, חמירא סכנתא מאיסורא, יש לקיים ציווי התורה 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' וחובה גמורה לשמוע להנחיות כוחות הביטחון, ולא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר. כמו כן, בכל מקום בו יש חשש סכנה יש לשמוע להוראות כוחות הביטחון ולקיים הדלקה אך ורק במקום בטוח".

בנוסף הדגישו הרבנים הראשים לישראל על כך שמכיוון של"ג בעומר חל במוצאי שבת יש להעביר את הדלקת המדורות ליום ראשון. "בנוסף, הננו לחזור ולהתריע את שהודענו בעבר, מאחר והשנה יחול יום ל"ג לעומר ביום ראשון בשבוע. הניסיון משנים קודמות הוכיח, שכאשר חל ליל ל"ג לעומר במוצאי שבת, נגרם לצערנו לעתים רבות חילול שבת גדול, הן במתכוון והן שלא במתכוון. אנו פונים לציבור להיזהר ולהזהיר גדולים על הקטנים שלא יבואו חלילה לידי חילול שבת, ועדיף יותר להעביר את הדלקת המדורות ליום א' בשעות אחר הצהריים והערב, והמדליקים במוצאי שבת, לא להתחיל את ההכנות וההדלקה לפני השעה 21:00".

את מכתבם סיימו הרבנים בתפילה להצלחת כוחות הביטחון והחזרת החטופים. "זכות התנא האלקי תגן ותמליץ טוב בעד עמנו, בתפילה לימי שלוה והשקט, לשלום חיילי צה"ל וכוחות הביטחון ולהשבת החטופים".

כזכור, הוועדה לביטחון לאומי של הכנסת, בראשות ח"כ צבי פוגל, החלה אתמול את דיוניה, לבקשת מספר חברי כנסת, כדי לשקול את האפשרות לקיום ההילולה במירון במתכונת מצומצמת. פיקוד העורף הודיע ביום שישי האחרון שהוא מתנגד לקיום ההילולה במתכונת הרגילה, בשל הירי הבלתי פוסק מדרום לבנון אל ההר וסביבתו.

בצה"ל הוסיפו כי בתום הערכת מצב בהשתתפות כל הגורמים, הממשלתיים והביטחוניים, יתאפשר לקיים במתחם קבר הרשב"י שלושה אירועים מצומצמים ביותר, של שלושה זרמים שונים, של הדלקת האש המסורתית. החלטת צה"ל, בתום הערכת מצב של פיקוד העורף, נשענת על העובדה שחיזבאללה משגר כמעט ללא הפסק רקטות לעבר מירון, וישנו חשש מהיפגעות אזרחים, במיוחד אם תותר הילולה בסדר הגודל הרגיל, של כעשרות אלפי בני אדם.

לכן, קהל מועט יוכל להשתתף באותן הדלקות והגעתו אל מירון תעשה ברכבים ממוגנים. ההר יוכרז שטח צבאי סגור, וניתנה הוראה למשטרה ולצבא לעצור את כל מי שינסה להגיע למקום ללא רשות. כמו כן נאסר על היישוב מירון לפתוח את חדרי האירוח לקהל הרחב. המתווה שאושר בידי צה"ל דומה לזה שהיה לפני ארבע שנים בעקבות התפרצות הקורונה.

הירי הכבד ביומיים האחרונים על מירון מסכן כעת את קיום האירוע, והוועדה היא זו שתקבע בסופו של דבר אם אכן הוא יבוטל, או יתקיים במתכונת מצומצמת.

תגיות:הרבנים הראשייםהילולה במירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה