מעניין

ריח לא נעים במכונת הכביסה? זה החומר שאתם צריכים

מכונת הכביסה עובדת מצויין, אבל הבגדים יוצאים ריחניים פחות מבעבר? בכל פעם שאתם פותחים את דלת המכונה מכה בכם גל ריח לא נעים? יש לכך פתרון, והוא פשוט יותר ממה שאתם חושבים. רסס וכבס

אא

למכונת הכביסה יש תפקיד אחד פשוט: לנקות את הבגדים ולהשאיר אותם ריחניים ונעימים, אך לעיתים היא עושה בדיוק את פעולה ההפוכה. ריח לא נעים במכונת הכביסה יכול לתסכל, אך בהחלט ניתן לפתרון, אם רק נבין את הגורמים לריח עצמו. הנה חלק מהם:

  • הצטברות עובש וחיידקים: סביבה לחה וחשוכה, כמו זו שבתוך מכונת הכביסה, אידיאלית להתפתחות עובש וחיידקים שגורמים לריח.
  • שאריות חומרי ניקוי: אם משתמשים בכמות גדולה מדי של אבקה או נוזל כביסה - יכולות להישאר שאריות. הצטברות שלהן גורמת לריח רע.
  • כביסה בטמפרטורה נמוכה מדי: כביסה בטמפרטורה נמוכה של בגדים הזקוקים לניקוי יסודי וחיטוי, אינה יעילה מספיק בחיסול חיידקים ופטריות, מה שעלול לגרום לריח הלא נעים שעולה מהמכונה.
  • בעיות במערכת הניקוז: אם מערכת הניקוז של מכונת הכביסה סתומה או לא תקינה, מים עלולים להישאר במכונה ולגרום להצטברות של עובש וריחות לא נעימים. דבר זה דורש כמובן בדיקה מקצועית.

 

אז מה עושים?

למרבה הפלא, הפתרון נמצא אצלכם במטבח: בקבוק חומץ. אפשר להיעזר רק בחומץ עצמו, ואפשר לנסות גם פעולות נוספות:

  • הפעלת מחזור ניקוי: רוב מכונות הכביסה מגיעות עם מחזור ניקוי מיוחד שנועד להסיר לכלוך, עובש וחיידקים מהמכונה. הפעילו את מחזור הניקוי פעם בחודש, או לאחר כביסה של בגדים מלוכלכים במיוחד.
  • שימוש בחומץ: חומץ הוא חומר טבעי בעלי תכונות חיטוי, שיכול לסייע בהסרת ריחות לא נעימים. שפכו 2 כוסות חומץ לתוך התוף והפעילו מחזור כביסה ריק בחום גבוה (60 מעלות צלזיוס).

  • ניקוי מגירת המרכך: מגירת המרכך עלולה להתלכלך ולצבור עובש לאורך זמן. יש לנקות את המגירה באופן קבוע במים חמים ובסבון.
  • ייבוש דלת המכונה: לאחר כל כביסה, ודאו שדלת המכונה נשארת פתוחה, כדי לאפשר לאוויר לזרום ולייבש את פנים המכונה.
  • כביסה בטמפרטורה גבוהה: מומלץ לכבס בגדים מסוימים, כמו מגבות וסמרטוטים, בטמפרטורה גבוהה יחסית (60 מעלות צלזיוס) לפחות פעם בשבוע, כדי לחסל חיידקים ופטריות.

כאמור, ריח לא נעים במכונת הכביסה הוא בעיה נפוצה, אך כזו שניתנת לפתרון בקלות. על ידי ביצוע מספר צעדים פשוטים ושימוש בחומר שנמצא בכל בית, נוכל לשמור על מכונת הכביסה תקינה, ולהבטיח שהבגדים יהיו נקיים וריחניים.

משתמשים בחומץ לניקוי המכונה? יש לכם פתרון נוסף לניקוי המכונה ומניעת ריח לא טוב? כתבו בתגובות

תגיות:ריחמכונת כביסהחומץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה