חדשות בארץ

ביקורת על גלנט בקרב שרי הימין, דורשים לפטרו

שר הביטחון ביקר את ראש הממשלה וטען כי הוא דוחה את העיסוק ב"יום שאחרי" בעזה. נתניהו השיב לו כי לא ידון בנושא עד לחיסול החמאס והרשות הפלסטינית לא תנהל את עזה. שרי הימין נגד גלנט

גלנט (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)גלנט (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (רביעי) לשר הביטחון יואב גלנט, שאמר כי לא יתקיים ממשל צבאי בעזה. לדברי נתניהו, "אני לא מוכן להחליף את חמאסטאן בפתחסטאן. התנאי הראשון ליום שאחרי הוא לחסל את חמאס ולעשות את זה בלי תירוצים. אחרי הטבח הנורא של שבעה באוקטובר הנחתי להשמיד את חמאס, לוחמי צה"ל וזרועות הביטחון נלחמים על כך. כל עוד חמאס נשאר על כנו אף גורם אחר לא ייכנס לנהל את עזה אזרחית, בוודאי שלא הרשות הפלסטינית".

(צילום: לשכת ראש הממשלה)

שר הביטחון כינס מסיבת עיתונאים וציין כי "עלינו לחסל את השלטון של חמאס, ונעשה זאת על ידי לחימה צבאית. סופה של המערכה הצבאית - במעשה המדיני. 'היום שאחרי' יושג רק על ידי שליטה של גורמים פלסטיניים בליווי בינלאומי". הוא הוסיף כי "אני קורא לראש הממשלה לקבל החלטה ולהכריז כי ישראל לא תשלוט אזרחית ברצועה, וכי לא יתקיים ממשל צבאי. יש לקדם מידית אלטרנטיבה לחמאס. עכשיו".

יו"ר הימין הממלכתי, ח"כ גדעון סער, היה הראשון להגיב על דברי גלנט. לדברי סער, "ישראל לא הצטיינה מעולם בלקבוע לשכניה מי ישלוט עליהם. למען האמת - ברור למדי שגם אם היה גורם פלסטיני כזה, ואין, לעת עתה, לא היה לו שום סיכוי אם היה מקבל שלטון כחלק ממהלך ישראלי. בנוסף לכך - הרשות הפלסטינית מתנה את כניסתה לעזה במהלך רחב יותר של הקמת מדינה פלסטינית ביו״ש ובעזה. דבר שהוא סכנה אסטרטגית לישראל".

סער הוסיף: "אין חלופה לחיסול החמאס כגורם שלטוני וצבאי בעזה. משם אנחנו עדיין רחוקים. בנושא הזה לא שמענו הערב משר הבטחון איך אנחנו מתקדמים לכיוון השגת היעדים. גם לא שמענו ממנו מתי מחזירים את תושבי הצפון לבתיהם. תפקיד מערכת הביטחון להוביל להחזרת הבטחון בדרום ובצפון ולא לחפש תירוצים לאי השגת יעדי המלחמה".

.יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "שר הביטחון גלנט הודיע היום למעשה על תמיכתו בהקמת מדינת טרור פלשתינית כפרס לטרור, ולחמאס על הטבח הנורא ביותר שבוצע בעם היהודי מאז השואה. גלנט מתחבא מאחורי אמירות אמורפיות על 'גורם שלישי' שהוא לא חמאס ולא ישראל כדי להחביא את האמת. אבל האמת היא שאין שום גורם כזה. התכנית של גלנט היא להכניס את הרשות לעזה על דמם של לוחמינו, במסגרת הסכם פיוס בינה לבין חמאס. בכך תיסלל הדרך להקמת מדינת טרור ערבית ולהשתלטות חמאס גם על יהודה ושומרון. כל זאת בניגוד מוחלט לעמדת רוב שרי הממשלה והקבינט ובניגוד מוחלט לעמדת ראש הממשלה".

סמוטריץ' סיכם את דבריו: "אני דורש מראש הממשלה להביא לממשלה באופן מידי החלטה על שלילת כל מעורבות של הרשות הפלסטינית ברצועת עזה ולאחר מכן לדרוש מגלנט לבחור בין מימוש מדיניות הממשלה, להחזרת המפתחות. ממשלה שאנחנו חברים בה לא תמשיך את הקונספציה, לא תקים מדינה פלשתינית ולא תסכן את קיומה של מדינת ישראל".

בן גביר על דברי גלנט: "שר ביטחון שכשל ב-7/10 - צריך להחליף"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התייחס לדבריו של שר הביטחון ואמר כי "מבחינתו אין הבדל אם בעזה ישלטו חיילי צה"ל או מרצחי חמאס. זו מהות הקונספציה של השר שכשל בשבעה באוקטובר, וממשיך להיכשל. שר ביטחון כזה חייב להיות מוחלף כדי להשיג את יעדי המלחמה".

תגיות:גדעון סעריואב גלנטבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה