חדשות בארץ

לפיד תקף את פעילי "צו 9" - אח החטוף יצא להגנתם

רועי ברוך, אחיו של אוריאל הי"ד שנרצח ונחטף לעזה בשמחת תורה, יצא נגד יו"ר "יש עתיד", אשר טען כי פעילי "צו 9" פוגעים בביטחון המדינה. כתב: "צו 9 מורכב מאנשים ערכיים שמבינים שאסור לסייע לאויב"

חסימת משאיות סיוע לעזה, ארכיון (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)חסימת משאיות סיוע לעזה, ארכיון (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

רועי ברוך, אחיו של אוריאל ברוך הי"ד שנרצח ונחטף לעזה בשמחת תורה, יצא היום (רביעי) נגד יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד. "יש עתיד" טען כי פעילי "צו 9", המתנגדים להכנסת סיוע לרצועה כל עוד חמאס לא משחרר חטופים, "פוגעים בביטחון המדינה".

אחיו של החטוף כתב בתגובה: "אני מגנה את האמירות של לפיד כנגד ארגון 'צו 9' שאני חלק בלתי נפרד ממנו. הארגון מורכב מאנשים ערכיים שמבינים שאסור לסייע לאויב שתקף, רצח וחטף לנו אזרחים, ועדיין מחזיק באזרחים וגופות בשעת מלחמה".

לאור הפעילות של ארגון "צו 9" במניעת העברת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, לפיד צייץ ברשת X: "ההתפרעות האלימה וחסימת המשאיות של אנשי 'צו 9' היא פגיעה ישירה ביבטחון המדינה, ביחסים הבינלאומיים של ישראל ומשרתת רק את האינטרסים של החמאס".

ברוך פנה ללפיד: "אני חושב שאתה, יאיר לפיד, צריך לבדוק עם עצמך מי פוגע בביטחון המדינה בחודשים האחרונים. אני מבקש ממך להתנצל בפני אנשי 'צו 9', מלח הארץ, אזרחים למופת שמבינים את המציאות, אזרחים שנותנים מעצמם ומזמנם בכדי לעצור את ההזיה הזאת של הכנסת סיוע לאויב בשעת מלחמה".

ברוך סיים: "אני מצפה ממך שתעשה כל מה שבכוחך לעשות בכדי לסייע לממשלה ולצה"ל להחזיר את כל החטופים למדינת ישראל, את החיים לביתם בריאים ושלמים ואת הנרצחים הי"ד לקבר ישראל".

פעילי תנועת "צו 9" מנסים מזה מספר שבועות לחסום במעברים משאיות סיוע הומניטרי. הפעילות שלהם התמקדה בעיקר בכרם שלום, במעבר ארז והם ניסו גם להגיע למעבר החדש בזיקים.

שלשום הוצתו מספר משאיות במעבר תרקומיה ונטען כי פעילי "צו 9" עומדים מאחורי המעשה. המשטרה פתחה בחקירה. תנועת "צו 9" הגיבה על כך: "מאז הקמת התנועה שותפים עימנו חברים וחברות מימין ומשמאל, חילונים ודתיים, תושבי העיר והקיבוץ, ובראשם בני משפחות חטופים, משפחות שכולות ולוחמים בעבר ובהווה. למען החיילים ובשביל החטופים, חסימת המשאיות היא צעד אפקטיבי ופרקטי בו צעקנו ש'שום סיוע לא עובר עד שאחרון החטופים חוזר'".

"עם הכאב והכעס שהצטברו בעם כולו מול המכונה המשומנת האדירה שהוקמה כאן בשקט כדי להבריח משאיות מבלי שאזרחי ישראל ידעו על כך דבר, בוצעו היום מעשים שאינם עולים בקנה אחת עם ערכי התנועה שלנו. בנחישות רבה ותוך שמירה על החוק ועל כבודם של אנשי כוחות הביטחון היקרים נמשיך להיאבק עד שובם של החטופים שלנו הביתה".

תגיות:יאיר לפידצו 9רועי ברוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה