מעניין

שלא כמו שוודיה: הולנד לא מפחדת להכות את הטרור המוסלמי בכל הכוח

כך התמודדו שוטרים הולנדים עם מפגינים פרו-פלסטיניים שיצאו לרחובות עם קריאות אללה הוא אכבר. מצאו את ההבדלים בינם לבין שוודיה - כבר אמרנו?

אא

מאז תחילת המלחמה בעזה, המטה ההולנדי ללוחמה בטרור (Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV)) מגביר את העירנות שלו לפעילות פרו-פלסטינית מובהקת. 

ממונה המטה התבטא לאחרונה ואמר ש"המלחמה בישראל הביאה לעליית הסיכון למתקפת טרור בהולנד, ואמצעי הזהירות הגבוהים ביותר ננקטים, לרבות שמירה קפדנית על הקהילה היהודית, על בתי כנסת, בתי קברות יהודיים, בתי ספר יהודיים ומוסדות אחרים ששייכים לקהילה". 

המטה ללוחמה בטרור קבע 5 רמות כוננות לקראת אירועי טרור. הרמה הראשונה, הכי פחות מסוכנת, מגדירה את הכוננות כמינימלית - או במילים אחרות, כזו שלא צריך לעשות בה כלום כי לעת עתה לא צפוי אירוע טרור. הרמה הגבוהה ביותר היא רמת כוננות קריטית, שמכוונת לאירוע טרור בעתיד הקרוב. לפני המלחמה רמת הכוננות במדינה עמדה על שלוש - מה שאומר שיש סיכוי בכל רגע, להתפתחות של אירוע טרור. 

אלא שמאז תחילת המלחמה בעזה ועד היום, כוננות השוטרים ההולנדיים עומדת על רמה 4, שלמעשה מתכוננת לסיכוי הריאלי שיתרחש אירוע טרור. "ישנם יותר ויותר סימנים לכך שארגונים ג'יהדיסטים מתכוננים לבצע מתקפות באירופה. הארגונים האלה מתייחסים מפורשות להולנד, כאחת ממטרותיהם", אומר ראש המטה. "אנחנו צריכים להיות מוכנים לכך, ולמגר כל התקהלות שרק 'מריחה' לכיוון הזה".

שלא כמו שוודיה, שבה נראתה אוזלת יד חמורה בטיפול במפגינים פרו-פלסטיניים - שוטרי הולנד הגיבו בצורה מאוחדת וללא פחד אל מול האיום. 

 

תגיות:שוודיההולנד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה