חם ברשת

סערה חדשה ברשת: "לבנוני בראש בית הדין בהאג? בטח שיגיד שזה רצח עם"

נואף סלאם מונה לתפקיד נשיא בית הדין בהאג, שאמורה להכריע השבוע האם להוציא צו הפסקת מלחמה. ברשת לא נותרו אדישים: "העולם נהיה כל כך מטומטם"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"בראש בית הדין בהאג, שאמור להוציא צו להפסקת המלחמה, יושב השופט נואף סלאם, שהוא לבנוני. הוא לבנוני! מדינה שמשטחה יורה חיזבאללה, שהוא חלק מהפרלמנט הלבנוני, והורס את הצפון. 25 אזרחים כבר נהרגו מירי לבנוני, ובראש בית הדין בהאג יושב לבנוני שידרוש מישראל לעצור את הלחימה. העולם נהיה כל כך מטומטם". כך צייץ השחקן שי גולדשטיין רגע לפני שנושא המלחמה יגיע לבית הדין בהאג.

ההחלטה למנות שופט לבנוני מעוררת סערה ברשת. ה-ICJ כבר הודיע כי יקיים בחמישי ושישי דיונים פומביים בבקשה של דרום אפריקה להוציא צווי הפסקת לחימה לאחר שישראל החלה לפעול ברפיח, ולאחרונה הצטרפו לבקשה שתי מדינות נוספות, מצרים וטורקיה. בישראל טרם הוחלט אם להגיע לשימוע, וכל שידוע כרגע הוא שביום חמישי יתקיים שימוע פומבי לדרום אפריקה, ולמחרת - לישראל.

"יש דבר מדאיג", כתבה אחת הגולשות ברשת החברתית X. "מי שנבחר להיות נשיא האג זה שופט לבנוני. אז הוא בטח יגיד שישראל מבצעת רצח עם ושיש לעשות הפסקת אש". גולש אחר כתב: "כן העולם מטומטם ואנחנו עוד יותר, שאנחנו בכלל משתפים פעולה עם הגויים בני עמלק האלה. מתי נבין שכל העולם נגדנו ונוריד פצצת אטום. אז נראה מי ידבר איתנו".

בישראל שוקלים לבקש דחייה בדיון, בטענה שיומיים לא יספיקו להתכונן אליו. דרום אפריקה הגישה את הבקשה ב-10 במאי, והיה לה מספיק זמן להתכונן לדיון, אבל ההתראה הקצרה לישראל מעידה על כך שנשיא בית הדין, סלאם, שהחליף את קודמתו האמריקנית לתפקיד, לא ממש "מקל" עם ישראל. סלאם שופט בבית הדין מאז פברואר 2018, אבל קודם לכן כיהן כשגריר לבנון באו"ם במשך עשור, עד 2017.

נקודת האור היחידה בסיפור הזה יכולה להיות סגניתו שנבחרה, ג'וליה סבוטינדה האוגנדית. זו התנגדה בעבר לכל הצווים שהוצאו נגד ישראל בדיון, אף על פי שבארצה לא כולם תמכו במהלך.

תגיות:מלחמה דרוםבית הדין בהאג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה