יום הזיכרון

הרב יצחק יוסף: "להרוגי מערכות ישראל מקום מיוחד בגן עדן"

הרב הראשי בטור מיוחד: "השנה, למרבה הצער, הזיכרון טרי וחד. הכאב לופת. למרבה החרדה דם ישראל עדיין נשפך כמים. סיפורי מסירות הנפש העוצמתיים, שמתהלכים בכל מקום, מלמדים את כולנו לאיזה עם קדוש אנחנו שייכים"

(צילומים: דוד כהן / פלאש 90, shutterstock)(צילומים: דוד כהן / פלאש 90, shutterstock)
אא

"הרוגי מערכות ישראל, ללא יוצא מן הכלל, הם כאלו שמוגדרים בכלל אלו שמסרו נפשם על קדושת השם. הם הגיבורים שקפצו אל תוך האש, והכול כדי להגן עלינו, אחיהם אוהביהם". כך כותב בטור מיוחד שפרסם באתר YNET, הרב הראשי לישראל, הראשון לציון מרן הרב יצחק יוסף.

"השנה, למרבה הצער, הזיכרון טרי וחד. הכאב לופת. למרבה החרדה דם ישראל עדיין נשפך כמים. סיפורי מסירות הנפש העוצמתיים, שמתהלכים בכל מקום, מלמדים את כולנו לאיזה עם קדוש אנחנו שייכים. עם שכל בניו ערֵבים זה לזה. אלפים ורבבות צעירים ומבוגרים נותנים את חלקם, מזנקים לכל הקורא לעזרה ומוסרים נפש כפשוטו. הזיכרון מעורר את הכאב. עַל אֵלֶּה אֲנִי בוֹכִיָּה, עֵינִי עֵינִי יֹרְדָה מַּיִם.

"לא רק את הנפטרים הקדושים זוכרים אנחנו ביום זה, אלא גם את אלו שממשיכים למסור נפש בחיים. בני משפחות השכול הגיבורים, שהקריבו את היקר מכול, מתוך אהבה גדולה לעמנו, לארצנו ולתורתנו. גם את מאות הפצועים המיוסרים חייבים אנו לזכור, וגם את הלוחמים הנחושים שעדיין ממשיכים להילחם בגבורה את מלחמת המצווה.

"אך הזיכרון היהודי מעולם לא נועד רק כדי לכאוב ולדמוע. יש לנו מטרה קדושה. אנחנו חייבים לזכור ולהזכיר לעצמנו, שוב ושוב, את הצוואה הגדולה שאחינו ובנינו ציוו לנו במותם. לא בכדי הם מסרו את חייהם. הארץ אשר אנחנו יושבים בה אינה סתם טריטוריה חסרת משמעות. זוהי ארץ אשר עיני ה' אלוקינו בה. זו הארץ שעליה חלמנו דורי דורות. ארץ שניתנה לנו כדי לשבת בה ולהתקדש. בלימוד תורה, בשמירת מצוות, באהבת אחים ובכל מידה טובה.

"האויבים שקמים עלינו לכלותנו מבקשים להכרית את עמנו ובעיקר להכחיד את המהות שלנו – בנים אהובים למקום. משימתנו היא ללחום באומץ כדי להפר את מזימתם, ולא פחות מכך להתאמץ ולהתקדש, להוסיף עוד חיילים לתורה ולמצוות, להיות ראויים להקרבה הגדולה שהקריבו אחינו עבורנו. בנפילתם ציוו לנו את החיים והמשמעות האמיתית.

"לצד כל מעמדי הזיכרון, יש באפשרותנו להשיב מעט טובה לנשמתם של אותם קדושים. להוסיף התנהגות טובה, עוד שמירת הלכה, עוד התחזקות והתלכדות בתורה, ועוד הרבה אהבת ישראל. השנה, לצד פרקי המשנה שנלמד לטובת הנשמות, נוסיף גם פרקי תהילים להשבת אחינו החטופים הנתונים בצרה ובשביה – שהמקום ירחם עליהם ויוציאם מאפלה לאורה במהרה ובזמן קריב.

"נתפלל גם בעד כל אותם פצועים מיוסרים ובעד המשפחות היקרות שעולמן חרב עליהן, שהקדוש ברוך הוא ייתן להם כוח ותוקף להתחזק בבריאות הגוף והנפש, לחזור לאיתנם ולראות טוב כל הימים. ובעת שאנו מכריזים 'יתגדל ויתקדש שמיה רבא' נחשוב גם על הנפטרים, ולא פחות מכך על קרן ישראל. נבקש מהקדוש ברוך הוא שיקדש שמו ברבים, יעשה נקמה באויבים וייתן לנו תקומה גדולה וניצחון מזהיר, ובעטרת ישועה נתעטר".

תגיות:יום הזיכרוןהרב יצחק יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה