חדשות בארץ

ארה"ב וישראל מסכימות: "סינוואר נמצא עד 15 קומות מתחת לאדמה, ומוקף בחטופים"

לפי מידע חדש שהגיע למודיעין של שתי המדינות, ישנו סיכוי גבוה שסינוואר נמצא בחאן יונס, עמוק מתחת לאדמה. ארה"ב מעריכה שבידי ישראל מודיעין מדויק יותר

(צילום: Attia Muhammed / Flash90)(צילום: Attia Muhammed / Flash90)
אא

אחרי שגורמים ישראלים סיפרו לניו יורק טיימס כי ההערכה היא שסינוואר לא נמצא ברפיח, אלא במנהרות תת-קרקעיות באזור חאן יונס, משם צה"ל יצא לפני כחודש, גם בארה"ב מיישרים קו. על פי דיווחים הבוקר מפי גורמים אמריקנים, מנהיג חמאס יחיא סינוואר אינו נמצא ברפיח, אלא נשאר במנהרות באזור חאן יונס. מדובר במידע שארה"ב וישראל מסכימות עליו.

לפי אותם גורמים אמריקנים וישראלים, מערכת המנהרות של חמאס בחאן יונס נחשבת לעמוקה ביותר ברצועה. לטענתם, "רשת המנהרות עשויה להגיע לעומק 15 קומות". 

בהתאם למודיעין שבידי ארה"ב וישראל, סינוואר מוקף בחטופים שמשמשים כמגן אנושי. בארה"ב מעריכים שלישראל יש מודיעין טוב יותר לגבי המיקום המדויק של סינוואר, ולכן שני הצדדים משתפים פעולה כדי ללכוד אותו.

בינתיים, על פי דיווח בחדשות 12, צה"ל מגביר את הפעילות לאבטחה ולהרחבה של מסדרון נצרים ברצועת עזה, כחלק מהמשימה לביתור הרצועה. במסגרת הפעילות, מתאפשר מעבר הומניטרי בסיסי. כמו כן, צה"ל פועל במרחב נצרים, לאחר שזוהו בו פעילויות צבאיות שיכולות לסכן את הכוחות, כשבנוסף יש בו מנהרות לחימה של חמאס.

המשימה לביתור הרצועה ולהרחבת המסדרון נועדה להרחיק את האיוב. שכונת זייתון ומחנות המרכז הם מרחבים אסטרטגיים עם פוטנציאל להתארגנות מחודשת של ארגון הטרור, ולכן, כך על פי הערכות, הפעילות תימשך בין שבוע לעשרה ימים. עוד לפי הדיווח, אוגדה 99 פועלת במרחבי הייצור של חמאס בחלקן המערבי של מחנות המרכז, והכוחות מוציאים לפועל סיכולים מוצלחים, דרך אחיזה מודיעינית טובה.

אתמול, משעות הבוקר, חמאס ביצע 15 שיגורים לעבר יישובי עוטף עזה ואשקלון. 2 רקטות נפלו בשטח פתוח, וכל השאר יורטו.

תגיות:חטופיםמנהרותיחיא סינוואר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה