חדשות בארץ

"לא היינו לבד": קיבוץ בארי הנציח 33 לוחמים שנפלו על הגנתו

היישוב, שאיבד 101 מתושביו בטבח בשמחת תורה ועוד 30 מחבריו נחטפו לעזה, ערך טקס הנצחה לזכרם של 33 לוחמים שנהרגו בקרבות בתוכו. נעמה, אחותו של רס"ן במיל' דוד מאיר הי"ד: "רסיסי לבבות של משפחת בארי פזורים ברחבי הארץ"

בית בבארי (צילום: Moshe Shai/FLASH90)בית בבארי (צילום: Moshe Shai/FLASH90)
אא

קהילת קיבוץ בארי, יישוב שספג אבדות רבות במתקפת הטרור של חמאס בשמחת תורה, הנציחה את 33 החללים שנפלו בהגנה על הקיבוץ, והצילו את חייהם של רבים אחרים. הטקס הקדים את טקסי יום הזיכרון שייערכו היום (ראשון) ברחבי הארץ.

מזכירות בארי ציינה כי הטקס הוא חלק מיוזמת הקיבוץ בשם "בלב בארי", שנועדה להוקיר את ההקרבה של הנופלים שנחלצו להגן על התושבים. ביישוב רצחו מחבלי החמאס 101 תושבים, וחטפו לעזה 30 נוספים.

עילם מאור, חבר כיתת הכוננות של בארי, סיפר ל-ynet על המיזם: "במאורעות הקשים הרגשנו מגוון תחושות בבארי – תחילה תדהמה, דאגה, אימה, בדידות ופחד, כאשר עברו עלינו שעות רבות לבדנו מול רוע אנושי יוצא דופן. אולם, בשעות אלו היו בבארי גם מגוון פעולות ומעשים של אנשי הקיבוץ ושל אנשים נפלאים שהגיעו אלינו מבחוץ, שהביאו עימם תחושות נוספות: אכפתיות, סולידריות, אומץ ותקווה".

הוא הוסיף: "אחרי מספר שבועות התחלנו ליצור קשר עם משפחות הנופלים. הרגשנו את הצורך האדיר שלהן לשמוע עוד, להרגיש את המקום שבו נפלו יקיריהן. הרגשנו גם את הצורך שלנו, קיבוץ בארי, לתת בחזרה למי שהיו כאן עבורנו, למי ששילמו מחיר כבד כל כך. קהילת בארי עוטפת את המשפחות. תמיד תהיו חלק מאיתנו. תמיד תהיו בלב בארי".

מיכל נגרי, אימו של רס"ן רועי נגרי הי"ד, שהיה מפקד צוות ביחידת לוט"ר ונפל בבארי, נשאה דברים: "אנחנו לא מישירים מבט לגופות, חיילים כאזרחים; אנחנו כאן כדי להציל אזרחים, את עמנו שלנו. אנחנו כאן נלחמים על הבית' – כך תדרך בני, רס"ן רועי נגרי, רגע לפני שנכנס בראש כוח הלוט"ר כדי לחלץ אזרחים בשכונת הכרם", סיפרה.

"באותה שבת שחורה, ביום שבו נדמה היה כי אין מי שיושיע, ביום שבו לקו כל המאורות, התגלו מיטב בנינו בגדולתם. עם קריאה וללא קריאה, נהרו כולם ומכל קצוות הארץ, מונעים באינסטינקט ראשוני של מחויבות בלתי מתפשרת להגן על אדמתם, על המשפחות, להגן על הבית. אנחנו, המשפחות שכואבות יום-יום, שעה-שעה, את החיים שנגדעו, החלומות שנקטעו, את עתידם של ילדינו – מבטיחים לדאוג שמורשת ההקרבה והגבורה לעולם לא תישכח".

נעמה, אחותו של רס"ן (במיל') דוד מאיר הי"ד, קצין בסיירת מטכ"ל, אמרה: "הרוע אכזרי ובלתי נתפס. הכאב לא מרפה, החרדות לא עוזבות, האובדן בלתי נסבל. הקרקע נשמטה תחת הרגליים, הבית אינו משמש כמבצר עוד, הקיבוץ כמעט שומם ועוד לא ברור לאן כל זה הולך. ובתוך ההפיכה הזאת, התרוממתם אתם, חבולים ופצועים, דואבים וכואבים, להכיר ולהוקיר את מי ששילם בחייו כדי לאפשר לכם חיים. הגעתם אלינו לבקש קרבה, להבטיח קשר שנחתם בדם ולצרף אותנו למשפחה המיוחדת הזאת, משפחת בארי".

היא ציינה כי "היכולת להרים עיניים מעל הסבל והכאב היומיומי, ולחשוב על מי שלא זכה לצאת מהתופת, היא חוסן קהילתי שלכם. בימים הקשים האלו, קמתם מאבלכם כדי להנכיח, להנציח ולא לשכוח. הנחתם לרגע את הקושי העצום ובאתם לכאן כדי לחבק את המשפחה שאנחנו, להכיר ולהוקיר את הנופלים, לתת מקום לאחדות האמיתית של העם הזה בארץ הזו".

אחרונה נשאה דברים איילת בויום, אלמנתו של גיל בויום הי"ד, חבר כיתת הכוננות של בארי, ואימו של ענבר שנרצח אף הוא ביום הנורא. "ביום שמחת תורה, בלב בארי נקבצו לוחמים עזי נפש. חיילים, אזרחים וחברי כיתת הכוננות חירפו נפשם כדי להציל את הקהילה שלנו. במעשי גבורה, וללא מורא, כל אחד ואחד מהאנשים היפים הללו עשה הכול כדי להציל ולו נפש אחת מהתופת הנוראה. כשם שגיל וענבר קפצו לתופת מבלי לחשוב על עצמם, כך 33 לוחמים, חיילים ומתנדבים חברו לכיתת הכוננות בבארי במטרה להגן עלינו. אני רוצה להודות, בשמי, בשם ילדיי ובשם קהילת בארי, לכל אחד מהם. כל עזי הנפש נמצאים בליבנו, בלב בארי, לעד. במותם ציוו לנו חיים".

33 הנופלים בקיבוץ בארי בהגנה על אנשיו:

כוחות משטרת ישראל: סגן ניצב אבי עמר, בן 54 ממושב עוצם, לוחם ביחידת יואב ⁠ואנשי יחידת מתפ"א: סגן ניצב ודים בליך, בן 39 מחיפה; ⁠רב פקד דן גנות, בן 41 מחריש; ⁠רב סמל בכיר בוריס דנילוב, בן 34 מחדרה; ⁠רב סמל מתקדם אלירן אברג'יל, בן 29 מחדרה; ⁠רב סמל שלום אוראל אלון, בן 23 מקריית אתא; ⁠רב סמל גדיף מולוגטה, בן 29 מקריית גת; ⁠רב סמל דור מנגדי, בן 24 מראש העין.

כוחות הביטחון: סרן אלחנן מאיר קלמנזון, בן 41 מעתניאל ו⁠סרן איתי יהושע, בן 36 מרעננה, אנשי משרד הביטחון.

כוחות צה"ל: רב סרן דוד חיים מאיר, בן 31 מכוכב השחר וסגן נווה אלעזר לקס, בן 21 מלוד, לוחמי יחידת סיירת מטכ"ל; סרן שילה כהן, בן 24 משדרות ורב סמל אוהד-בודי כהן, בן 20 ממושב עידן, לוחמי יחידת שלדג; רב סרן בנג'י (בנימין) טרקניסקי, בן 33 מתל אביב, חטיבה 7 בשריון; סמל ראשון נריה בן דוד, בן 22 מחיפה, הנדסה קרבית; סגן אלוף אלי גינסברג, בן 42 מקיבוץ דברת, רב סרן שגיא גולן, בן 30 מרעננה, רב סרן רועי נגרי, בן 28 מתל אביב, רב סמל ראשון עמרי בלקין, בן 25 מרמת השרון, אנשי יחידת הלוט"ר. סמל אריאל אוחנה, בן 19 מקיבוץ רבדים וסמל ראשון אלי (ולנטין) גנסיה בן 22 מירושלים, לוחמי גדוד 890 בצנחנים. סגן יונתן גוטין, בן 20 ממודיעין, היחידה הרב-ממדית ורב סמל אופק רוסו, בן 21 מקדימה צורן, שייטת 13.

כוחות הקיבוץ: אילן וייס, בן 55, סגן ראש צוות חירום יישובי, זיו שופן, בן 56 מבארי, מתנדב, ⁠ד"ר דניאל לוי, בן 34 מבארי, צוות חירום רפואי בארי, ⁠הפראמדיקית עמית מן, בת 22 מבארי, צוות חירום רפואי בארי.

כיתת הכוננות: רב סמל מתקדם אריק קראוניק, בן 54, רבש"ץ כיתת כוננות בארי. רב סמל בכיר גיל בויום, בן 55, רב סמל מתקדם חגי אבני, בן 50, רב סמל מתקדם איתן חדד, בן 43 ורב סמל מתקדם שחר צמח, בן 39.

תגיות:בארייום היזכרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה