חדשות בארץ

הפעולה ברפיח מתרחבת, כוחות צה"ל החלו בתקיפה בג'באליה ובבית לאהיה

בעקבות אימות כי מחבלים חמאס חזרו לשכונות בפאתי עזה, הוחלט על מבצע צבאי נרחב. צה"ל קרא לאוכלוסייה ברפיח לפנותה. חייל צה"ל, חמישי במספר, נהרג בתקרית שארעה אתמול בזייתון. עשרות רקטות נורו לצפון, אישה נפצעה קל

עזתים מתפנים מרפיח על רקע הפצצות (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90(עזתים מתפנים מרפיח על רקע הפצצות (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90(
אא

דובר צה:"ל התיר הערב (מוצאי שבת) לפרסום כי בתקרית הקשה שארע אתמול בבוקר במרחב זייתון נהרג חייל נוסף, חמישי במספר. שם החלל: סמ"ר אריאל צים, בן 20, ממודיעין, לוחם בגדוד 931, חטיבת הנח"ל.

מפיצוץ המטען בשכונת זייתון שגרם למות חמשת הלוחמים נהרגו בנוסף: איתי לבני, בן 19 מרמת השרון, סמל ארמיאס מקוריאו, בן 19 מבאר שבע. סמל יוסף דסה, בן 19 מקריית ביאליק וסמל דניאל לוי, בן 19 מקריית מוצקין. כולם לוחמים בגדוד 931. הי"ד.

בכך עולה מספר חללי צה"ל מאז תחילת המלחמה ל-620.

הפעולה ברפיח מתרחבת. צה"ל נכנס לבית לאהיה ולג'באליה

צה"ל אישר כי הוא נכנס לפעולה מבצעית במרחב מחנה הפליטים ג'באליה שבצפון רצועת עזה, ובעקבות זאת החל בפינוי נרחב של אוכלוסייה אזרחית מהמרחב. מטרת הפעולה היא לפרק את ניסיון חמאס לחזור לפעול באזור.

במקביל, נמשכת הפשיטה בשכונת זייתון שמדרום לעיר עזה, ומתמקדת באיתור אמל"ח, בעיקר בבתי ספר ובמציאת מנהרות לחימה נוספות.

דובר צה"ל בערבית קרא היום לאוכלוסייה ברפיח לפנותה בהקדם. הקריאה היא לתושבים גם בחלק המערבי של העיר, לאחר שחלקה המזרחי כותר ביום שישי על ידי לוחמי צה"ל. על פי הפלסטינים כ-300 אלף עזתיים עזבו את רפיח ביומיים האחרונים, ונעו מערבה לאזור חוף הים וצפונה לחאן יונס.

הקבינט הביטחוני מדיני אישר להרחיב את הפעולה ברפיח וההערכה היא כי תקיפת האזור המערבי תחל עם סיום פינוי מרבית האוכלוסייה, בשבוע הקרוב. פעולות הפינוי מתבצעות באמצעות הטלת כרוזים, הודעות SMS, שיחות טלפון ושידורי מדיה בערבית.

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, פרסם כי האזורים המדוברים, שבהם גם פוזרו עלונים, הם: מחנות רפיח ושבורה ושכונות אל-עדארי, אל-ג'ניינה וחירבת א-עדס. כמו כן, פורסמה קריאה לתושבי אזורים בצפון הרצועה מאזור ג'באליה ובשכונות א-סלאם, א-נור, תל א-זעתר, בית לאהיה, מחנה ג'באליה, עזבת מלין, א-רוודה, א-נוזה, אלג'רן א-נהדה וא-זוהור. התושבים נקראו לעזוב דרומה.

מצה"ל נמסר כי לוחמי חטיבת הנח"ל "מעמיקים את הפעילות במרחב שכונת זייתון" שמדרום לעיר עזה. לפי ההודעה, "הכוחות איתרו אמל"ח רב וחיסלו מחבלים מטווח קצר. באחת מהסריקות במרחב, אותר אמל"ח שהוסתר במרפאה, בין היתר רובים מסוג קלצ'ניקוב, וסטים וציוד צבאי".

בנוסף נמסר: "ביממה האחרונה הותקפו מבנים צבאיים, עמדות שיגור, עמדות תצפית, מחבלים ותשתיות טרור. במקביל, הכוחות ממשיכים בפעילות ממוקדת במזרח רפיח, שם לוחמי חטיבת גבעתי חיסלו ביממה החולפת מספר מחבלים בקרבות פנים אל פנים שנוהלו במרחב ובנוסף השמידו תשתיות טרור".

יש לציין כי אתמול שוגרו שני מטחים לעבר העיר באר שבע, לראשונה מזה חמישה חודשים. הטילים נורו מאזור רפיח וצה"ל זיהה את מקור השיגורים והשמיד את המשגר. מרבית הטילים יורטו והיתר נפלו בשטחים פתוחים. רסיסי ירוט נפלו במספר מוקדים בעיר באר שבע. אישה בת 37 נפצעה קל מרסיסים ופונתה לקבלת טיפול בבית החולים סורוקה. טילים נורו גם לעבר בסיס חצרים ובשבת לעבר אתר דודאים.

קרוב למאה רקטות שוגרו לצפון

החיזבאללה הגביר מאז אתמול בבוקר את הירי לעבר יישובי הצפון. כמעט 100 רקטות, טילי נ"ט ופצצות מרגמה נורו לעבר אזור קריית שמונה והסביבה. כמו כן, היום שוגרו מדרום לבנון שני כטב"מים ממולכדים שיורטו בידי צה"ל, שרידיהם התפוצצו במרחב בית הלל. שני טילי נ"ט פגעו במבנים במטולה, לא דווח על נפגעים.

מספר רקטות פגעו אתמול במבנים בקריית שמונה וגרמו נזק רב לבתים וכלי רכב. על פי דיווח של פיקוד העורף, עשרות בתים וכלי רכב ניזוקו. צוותי כיבוי עמלו אתמול שעות לכיבוי השריפות.

בתגובה, אתמול והיום תקפו מטוסי חיל האוויר במרחבים אל עדייסא, אל-חיאם, רב א-תלתין, דיר סירין, עייתא א-שעב ומחיבב שבדרום לבנון. במסגרת התקיפות מטוסי קרב השמידו חמישה מבנים צבאיים של חיזבאללה, לצד עמדה צבאית נוספת בשימוש הארגון, ממנה בוצעו שיגורים לצפון הארץ.

היום הותקפו מטרות בכילא, אל-חיאם, מיס אל-ג'בל, דיר סריאן, טייבה, עיתא א-שעב ורב ת'לאת'ין שבדרום לבנון.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלתקיפות בעזהתקיפה בדרום לבנוןחלל צה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה