חדשות בארץ

משלחת חמאס עזבה את קהיר; מתעקשת על סיום המלחמה כתנאי למשא ומתן

משלחת ישראל לשיחות על עסקה לשחרור חטופים נותרה בבירת מצרים. המצרים מגדירים את השיחות כקשות: "ישנם פערים שאותם מנסים לצמצם"

מיצג למען החטופים, ירושלים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)מיצג למען החטופים, ירושלים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

המשלחת הישראלית לשיחות המשא ומתן לעסקת חטופים החליטה היום (חמישי) להישאר בבירת מצרים. מנגד, נציגי חמאס עזבו את קהיר. התקשורת המצרית דיווחה כי המאמץ להגיע להסכם מוגדר כ"קשה מאוד וישנם פערים בין ישראל לחמאס אותם מנסים לצמצם".

המחלוקות העיקריות הן בנוגע להכרזה על סיום המלחמה ומספר החטופים שישוחררו ומתי. ישראל מסרבת להתחייב על סיום המלחמה, ומנגד חבר הלשכה המדינית של חמאס, עיזאת א-רישק, אמר כי הארגון ממשיך לדבוק בעמדתו.

כזכור, אתמול ביקר בישראל ראש ה-CIA ביל ברנס, שטען כי "ניתן לגשר על הפערים הקיימים בין שני הצדדים. הנשיא ביידן סומך על מאמצי המתווכים מטעמו". במקביל, גורמים אמריקניים אמרו ל"וול סטריט ג'ורנל" כי מאז הודעת חמאס ביום שני על "הסכמתו" להצעה לעסקה לשחרור חטופים והפסקת אש - ששונה מזו שישראל הסכימה עליה - ארגון הטרור הציע "כמה תיקונים". האמריקנים הודו עם זאת שחמאס לא הסכים למעשה להצעה שהנוחה בפניו לפני כשבועיים אלא הגיש הצעה חדשה.

בניגוד לדרישת ישראל לשחרור 33 חטופים חיים, בשלב הראשון, החמאס הודיע כי ישחרר 18 "חיים או מתים", והיתרה בתום השלב הראשון, בן 42 יום, בתנאי שישראל תודיע על סיום המלחמה. ישראל מסרבת לכך.

כמו כן הודיע חמאס כי שלושה חטופים ראשונים ישוחררו לאחר שלושה ימי הפסקת אש והיתר, שלושה כל שבעה ימים, עד למכסה של 18 חטופים. ישראל דורשת שחרור ביום הראשון, אך מוכנה שהיתר ישוחררו בפעימות של שלושה כל שלושה ימים, ברצף.

לאחר מכן, בשלב השני, ישחרר ארגון הטרור את כל יתר החטופים, בכפוף להתחייבות ישראלית להפסקת אש קבועה. בשלב השלישי ישוחררו גופות ויחל שיקום רצועת עזה. בישראל טוענים מנגד כי חמאס הקצין בכל פרמטר.

כמו כן, חמאס דורש לקבוע באופן חד צדדי את רשימת האסירים הפלסטינים שישוחררו על ידי ישראל והסרת המצור מעזה. בישראל מתנגדים לכך.

תגיות:המשא ומתןמלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה