חדשות בארץ

חמאס: "ממשיכים להתעקש על דרישותינו"

נציגי משלחת ארגון הטרור בקהיר מנסים להטות את כף לטובתם, וטוענים כי ישראל היא זו שמעכבת את החתימה על העסקה שתוביל לשחרור חטופים. לבנון דחתה הצעה לסיום הלחימה בצפון

(צילום: Jonathan Shaul / Flash90)(צילום: Jonathan Shaul / Flash90)
אא

משלחות ישראל, חמאס, קטאר וארה"ב, החלו היום (רביעי) בשיחות בקהיר, בתיווך ראש המודיעין המצרי עבאס כמאל, בניסיון לסכם עסקה שתוביל לשחרור חטופים.

גורם בחמאס אמר לערוץ הקטארי "אל-ערבי" כי "החל סבב חדש של משא ומתן בקהיר, בהשתתפות כל המשלחות. אנחנו ממשיכים להתעקש על הדרישות הצודקות של אנשינו". לדבריו, "המשא ומתן יגלה שנתניהו מתחמק ואינו רוצה להחזיר את השבויים בחיים".

בישראל ציינו כי חמאס מנסה להטות את הכף לטובתו, להפעיל לחץ על האמריקנים ולגרום לכך שהעולם יחשוב שישראל היא זו שמסכלת את העסקה. בתקשורת האמריקנית דווח כי בממשל ביידן אישרו כי חמאס לא מסר תשובה חיובית להצעה שהונחה בפניו לפני עשרה ימים על ידי המצרים. ארגון הטרור התעלם מאותה הצעה והגיש למעשה הצעה חדשה, וכעת על ישראל להשיב עליה.

הבעייתיות בהצעת חמאס נוגעת למספר סעיפים ששונו. העיקרי: חמאס מוכן לשחרר 18 חטופים בפרק זמן של שלושה חטופים מידי שלושה ימים. רק לאחר שישראל תתחייב על סיום המלחמה, ישוחררו 15 נוספים, גם כן בהפרש של שלושה ימים.

כמו כן, חמאס הודיע כי מתוך ה-33 שהוא מסכים לשחרר, חלקם אינם בחיים ומדובר בגופות. ישראל דורשת שחרור 33 חטופים שבחיים ושחרור גופות ייעשה רק בשלב השלישי של העסקה. כמו כן, ישראל לא תכריז על סיום המלחמה.

ראש ה-CIA צפוי להגיע לישראל, ייפגש עם נתניהו וברנע

ראש ה-CIA האמריקני, ביל ברנס, צפוי להגיע היום לארץ ולהיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המוסד דדי ברנע. ברנס מגיע לאחר ביקורים בדוחא ובקהיר, שבהם ניסה לקדם את המגעים לעסקת חטופים.

ב-ynet דווח כי בישראל "כועסים ומאוכזבים" מהתנהלותו במשא ומתן, וחושדים שברנס ידע מבעוד מועד על הצעת חמאס, ודחף להצגתה כדי למנוע "פיצוץ במגעים".

לבנון דחתה את ההצעה הצרפתית

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי העביר לשגריר הצרפתי בלבנון מסמך עם הערות להצעה הצרפתית לרגיעה בגבול עם ישראל.

צרפת הציעה כי חזיבאללה יפרק את התשתיות בדרום לבנון וייסוג צפונה, לפחות למרחק של 10 קילומטרים מהגבול עם ישראל. כמו כן הוצע כי צבא לבנון והאו"ם ייתפרסו בשטח.

דווח כי לבנון מתנגדת ל"הצבה מחדש של כוחות חיזבאללה", דוחה שיח על "נסיגת כוחות רדואן מהדרום" ושואפת ליישום החלטה 1701, הקובעת שישראל תדון עימה על החזר שטחים.

בנוסף, מקורות מסרו לעיתון כי חיזבאללה סירב להתייחס למסמך, והודיע לגורמים במדינה כי הוא לא מעוניין בשיח עד לסיום המלחמה בעזה.

תגיות:חטופים בעזהמלחמת "חרבות ברזל"עסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה