חדשות בארץ

נתניהו: "הצעת חמאס רחוקה מאוד מהדרישות ההכרחיות של ישראל"

משלחת ישראלית הגיעה לקהיר ותנהל שיחות במטרה לנסות לקדם עסקה לשחרור חטופים. ראש הממשלה הבהיר מדוע ישראל סירבה ל"הצעה" החדשה שהעלה אמש ארגון הטרור

נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

(צילום: עומר מירון / לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שלישי) להצעת חמאס מאתמול והבהיר כי היא "נועדה לטרפד את כניסת כוחותינו לרפיח, זה לא קרה". לדבריו, "הכניסה לרפיח משרתת שני יעדי מלחמה מרכזיים: השבת חטופינו וחיסול החמאס. כפי שקבע קבינט המלחמה פה אחד".

נתניהו הוסיף כי "הצעת החמאס רחוקה מאוד מהדרישות ההכרחיות של ישראל. ישראל לא תאפשר לחמאס להחזיר את שלטון הרשע שלו ברצועה, ישראל לא תאפשר לו לשקם את יכולותיו הצבאיות כדי להמשיך לחתור להשמדתנו. ישראל לא יכולה לקבל הצעה שמסכנת את ביטחון אזרחינו ואת עתיד מדינתנו".

לדברי ראש הממשלה: "הנחיתי את דרגי העבודה שיצאו לקהיר: תמשיכו לעמוד בתוקף על התנאים שדרושים לשחרור חטופינו, תמשיכו לעמוד בתוקף על הדרישות החיוניות להבטחת ביטחון ישראל. במקביל, אנחנו ממשיכים את המלחמה בחמאס. תפיסת המעבר ברפיח היום הוא צעד חשוב מאוד. צעד חשוב בדרך להשמדת היכולות הצבאיות הנותרות של החמאס, לרבות חיסול ארבעת גדודי הטרור ברפיח, וצעד חשוב לפגיעה ביכולות השלטוניות של החמאס. מהבוקר שללנו מהחמאס מעבר שהיה חיוני לביסוס שלטון הטרור שלו ברצועה".

המשלחת הישראלית שהגיע היום לקהיר מורכבת מדרגי עבודה. בשיחות ישתתף גם ראש ה-CIA האמריקני, ביל ברנס. לפי דיווח ברשת NBC גורמים בישראל ציינו כי אם לא תהיה התקדמות במגעים לעסקת שחרור חטופים, ישראל תעבור לשלב השני בפעולה ברפיח, וזה יגביר את הלחץ על חמאס.

הסעיפים הבעייתיים בהצעת החמאס:

חמאס דורש בהצעתו החדשה להסיר את זכות הווטו על האסירים הכבדים. בהצעה המצרית לשני הצדדים יש וטו, ובכך ישראל יכולה למעשה למנוע שמרואן ברגותי ישוחרר.

ההצעה של חמאס אומרת כעת שישראל תקבל רק 18 חטופים אם לא תסכים לסיום המלחמה. 15 האחרים רק אם תסכים לכך. בהצעה חמאס מסרב להגליית בכיריו מעזה.

גם המפתחות לשחרור אסירים שונים: חמאס דורש 30 אסירים ולא 20 עבור כל חטוף, ו-50 ולא 40 עבור כל חיילת.

חמאס הסכים לשלושה שלבים בני 42 ימים, לעומת 40 יום בהצעה הקודמת. לפי ההסכם הנוכחי, מהיום השלישי ייסוג צה"ל לחלוטין מרחוב א-ראשיד מזרחה לרחוב סלאח א-דין (לאחר שחרור שלושה חטופים ראשונים), לעומת נסיגה אחרי שבעה ימים בהצעה הקודמת (לאחר שחרור כל הנשים).

בהסכם הנוכחי נכתב כי חמאס ישחרר שלושה חטופים כל שבוע, לעומת שחרור שלושה חטופים כל שלושה ימים בהצעה הקודמת. סעיף נוסף שלא היה כלול בהצעה הקודמת הוא⁠ ⁠שביום ה-22 לשלב הראשון ישראל "תשחרר את כל האסירים מעסקת שליט שנעצרו מחדש".

שינוי משמעותי נוסף נוגע לשלב השני, ועוסק הפסקת המלחמה. בהסכם הקודם נכתב על "השלמת ההסכם בדבר ההסדרים הנדרשים להחזרת השקט בר-קיימא". בהסכם החדש, לעומת זאת, כתוב: "הכרזה על שקט בר-קיימא (הפסקת פעולות צבאיות ועוינות) וכניסתו לתוקף עוד לפני חילופי השבויים".

תגיות:בנימין נתניהועסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה