חדשות בארץ

ביידן לוחץ על נתניהו: "עסקה היא הדרך להימנע מכניסה לרפיח"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, קיימו שיחה. האמריקנים לוחצים ומבקשים "הבהרות" לפעולה ברפיח. מדינות במערב קוראות לישראל לעצור את המתקפה

נתניהו וביידן, ארכיון (צילום: Miriam Alster/Flash90)נתניהו וביידן, ארכיון (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, קיימו אחר הצהריים (שני) שיחה בת כחצי שעה. זאת, על רקע תקיפות צה"ל ברפיח והאישור שהעניק קבינט המלחמה לתקיפה עתידית.

הבית הלבן פרסם הודעה קצרה לפיה נשיא ארה"ב ביקש מישראל "הבהרות" על אופי הפעולה הצבאית בעיר העזתית. כמו כן, האמריקנים ציינו כי "עסקת חטופים היא הדרך להימנע מכניסה לרפיח".

התקשורת האמריקנית ציטטה גורם מדיני בישראל שאמר בין היתר: "האמריקנים האשימו בימים האחרונים את חמאס בסיכול עסקה. עכשיו הם נזכרו שעסקה היא הצעד הטוב ביותר? שיפעילו לחץ על חמאס".

מדינות המערב נגד פעולה ברפיח

הרשות הפלסטינית פנתה היום לארה"ב ולמדינות נוספות במועצת הביטחון של האו"ם ודרשה לעצור את המתקפה על רפיח. לשכתו של אבו מאזן מסרה: "אנו מנהלים מגעים אזוריים ובינלאומיים וקוראים לוושינגטון להתערב מיד כדי לעצור את הפלישה לרפיח".

ממשלת גרמניה קראה ל"כל הצדדים" לא לסכן את שיחות המשא ומתן על הפסקת אש ברצועת עזה, שנתקלות לדבריה "בחוסר הגמישות של ישראל וחמאס". בהודעת הממשלה הגרמנית נמסר: "אסור לסכן את המשא ומתן. על כל הצדדים לעשות מאמצים מרביים כדי להגיע למצב שבו ניתן יהיה לספק לתושבי עזה בצורה הטובה ביותר סיוע הומניטרי, ושבו ניתן יהיה לשחרר את החטופים".

גם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, שוחח אתמול בטלפון עם נתניהו. מארמון האליזה נמסר כי מקרון חזר בפני נתניהו על כך ששחרור החטופים עומד בראש סדר העדיפויות של צרפת, ובמיוחד שחרורם של אוהד יהלומי, עופר קלדרון ואוריון הרננדס, המחזיקים באזרחות צרפתית.

בנוסף, מקרון עודד את נתניהו להשלים את סבב המשא ומתן. לדבריו, "גורלם של הפלסטינים בעזה לא יכול להיות נתון עוד לפעילות הטרור של חמאס, ועל הפעולות הישראליות להיפסק". הוא חזר על התנגדותו הנחרצת לפעולה צבאית ברפיח, ועל הצורך להבטיח כניסה מסיבית של סיוע הומניטרי.

משרד החוץ של צרפת הגדיל לעשות ותקף את שיראל על קריאתה לתושבי רפיח לעזוב אתה עיר. בהודעת משרד החוץ בפריז נכתב: "צרפת מדגישה כי עקירה בכפייה של אוכלוסייה אזרחית היא פשע מלחמה על פי החוק הבינלאומי. אנו חוזרים על קריאותינו לשחרור כל החטופים המוחזקים על ידי חמאס ולהפסקת אש ממושכת".

שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, אמר שישראל חייבת לוותר על הפעולה הקרקעית ברפיח: "האיחוד האירופי והקהילה הבינלאומית יכולים וחייבים לפעול כדי למנוע תרחיש כזה. ההוראה של ישראל לפנות אזרחים ברפיח מבשרת את הגרוע מכול: עוד מלחמה ורעב", כתב בורל בחשבונו ברשת X.

תגיות:ג'ו ביידןבנימין נתניהומלחמת חרבות ברזלרפיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה