חדשות בארץ

מלכת ירדן הפתיעה: "מבינה את ישראל, העם היהודי נרדף באירופה"

מי שיצאה באמירות נגד ישראל בתחילת המלחמה אמרה בראיון: "מאתגרת את עצמי כל יום לשים את עצמי בנעליה של אמא ישראלית שיש לה ילד שנחטף, או כל ישראלי צעיר שלמד על הרדיפה הנוראית של העם היהודי באירופה"

בעיגול: מלכת ירדן, ראניה (צילומים: shutterstock)בעיגול: מלכת ירדן, ראניה (צילומים: shutterstock)
אא

מלכת ירדן, ראניה, התראיינה אתמול (ראשון, ערב יום השואה) לרשת CBS, והתייחסה למלחמה בעזה. היא גינתה את הטבח של חמאס וקראה לשחרור החטופים הישראלים. "אני שמה את עצמי בנעליה של אמא ישראלית שיש לה ילד שנחטף. החטופים צריכים לחזור הביתה מהר ככל שניתן", אמרה בראיון.

הראיון הזה מפתיע, כיוון שראניה תקפה בתחילת המלחמה את ישראל. גם כעת היא הבהירה שהיא לא נגד הפלסטינים, אבל נראה שהתעשתה מאז אמירותיה המקוממות. תחילה, היא טענה כי חמאס לא מייצג את העם הפלסטיני. "זו טעות מוחלטת. רוב האנשים בעזה לא נולדו כשחמאס נבחר, או שהם היו ילדים", אמרה. "חמאס לא מייצג את רוב הפלסטינים. אם הפלסטינים שונאים את ישראל - זה לא בגלל דתם או זהותם. אני תמיד מזכירה לאנשים שיהודים, נוצרים ומוסלמים חיו ביחד, ולפני הולדת הציונות הרוב המוסלמי בפלסטין חי בידידות עם המיעוט היהודי. לא מדובר באנטישמיות".

"היהדות היא דת של שלום, זו הדת הראשונה מבין שלוש הדתות", הוסיפה. "הישראלים בטראומה מוחלטת. אני מבינה את זה. בגלל הרקע שלי אני מזדהה יותר עם הצד הפלסטיני, ובגלל זה אני מאתגרת את עצמי כל יום לשים את עצמי בנעליה של אמא ישראלית שיש לה ילד שנחטף או כל ישראלי צעיר שלמד על הרדיפה הנוראית של העם היהודי באירופה. ניסיתי להזדהות עם זה. לראות מאיפה זה בא".

לסיום, היא הוסיפה כי "החטופים צריכים לחזור הביתה בהקדם האפשרי. המלחמה צריכה להסתיים בהקדם האפשרי, כדי שהפלסטינים יוכלו לחזור לבתיהם, אם נשארו להם כאלו. אני מבינה שמה שקרה ב-7 באוקטובר, היה טראומתי והרסני עבור החברה הישראלית. ישראל יכלה להגיב בתקיפות כירורגיות נגד חמאס".

על הסכם השלום בין ישראל לירדן, משנת 1994 אמרה: "ירדן תמיד מכבדת את ההתחייבויות בהסכם השלום. תמיד נהיה בצד של השלום והדיפלומטיה".

תגיות:העם היהודימלכת ירדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה