חדשות בארץ

אליקים ליבמן, שנרצח במתקפת החמאס, הובא למנוחות

אליקים שלמה ליבמן הי"ד נרצח בשמחת תורה על ידי מחבלי החמאס, נחשב לחטוף בעזה, וגופתו התגלתה לפני מספר ימים בשטח ישראל. אימו אבישג ספדה: "אנחנו אומרים לקב"ה די לפצועים ולחטופים. אנחנו בשלים לגאולה"

אליקים ליבמן הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה)אליקים ליבמן הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

בבית העלמין העתיק בחברון הובא אחר הצהריים (ראשון) למנוחות אליקים שלמה ליבמן הי"ד, בן 24, בנו של ראש מועצת קריית ארבע לשעבר, אליהו ליבמן. אליקים נרצח ליד רעים בשמחת תורה, לא לפני שהצליח להציל עשרות ממשתתפי המסיבה שהתקיימה במקום. הוא נחשב קרוב ל-200 יום כחטוף בעזה, עד שגופתו התגלתה בשבוע שעבר בקבר בישראל והוצאה באישור רבנים.

מסע ההלוויה החל ברחבת מערת המכפלה. במעמד קבלת עול מלכות שמיים, זעקו אלפי המשתתפים "שמע ישראל".

אבישג, אימו של אליקים, ספדה לו: "בני אליקים שלי, ילד מתוק וחייכן, בזכותך הרבה אנשים עשו מעשים טובים. אתה מסמל את הגבורה היהודית האמיתית. כאן, במערת המכפלה, עשו לך ברית ובר מצווה, רצינו שתתחתן כאן ועכשיו אנחנו נאלצים לקבור אותך. אנחנו אומרים לקב"ה די לפצועים ולחטופים. אנחנו בשלים לגאולה. תודה על הזכות לגדול לצידך".

האח אלקנה אמר בהספדו: "אליק אחי האהוב. כששמענו שכל הבוקר הארור ההוא הצלת חיים - לא הופתענו. בימים הראשונים הייתי בטוח שאתה מסתתר או שנחטפת. אמרתי לעצמי שאם נחטפת המצב שלנו באמת גרוע. לא נרפה עד שנחזיר את איתן וכל החטופים. רציתי לשתף אותך שנולד לי בן וקראנו לו דוד על שם דוד המלך. היית רוצה נקמה ושעם ישראל לא ייכנע לקטרים ולאמריקאים .איננו חפצי מוות - אלא חפצי חיים ורוצים נקמה בשביל שלום".

כזכור, דובר צה"ל הודיע שלשום כי בתום פעולות של המכון הלאומי לרפואה משפטית, זוהתה גופתו של אליקים, אשר הוגדר עד היום כחטוף בעזה. מצה"ל נמסר כי "קביעה זו מתבססת על ממצאים שאותרו, בעקבות עבודת חקירה ותהליך פענוח מורכבים המשותפים לצה"ל, משטרת ישראל והמכון הלאומי לרפואה משפטית".

למעשה, הוברר כי ליבמן נטמן בטעות בקבר יחד עם נרצחת אחרת באתר ברעים. באישור מיוחד הקבר נפתח ואז התגלתה גופתו. לאחר מציאת הגופה נמחק שמו ממצבת החטופים. צה"ל עדכן כי על פי הידוע 132 חטופים נותרו בעזה. לגבי 37 מהם ידוע כי אינם בין החיים.

ההורים, אליהו ואבישג ליבמן, פרסמו הודעה לאחר קבלת האישור על זיהוי הגופה: "לאחר למעלה מ200 ימים ולילות של חיפושים, דאגות, תפילות ודמעות של רבבות עם ישראל, התבשרנו בצער רב, כי בננו היקר והאהוב אליקים שלמה ה' יקום דמו, איננו בין החיים, ועל פי ממצאים שהתגלו כעת, קבלנו הודעה רשמית על מותו על קידוש השם. על פי הממצאים שהתגלו לאחרונה אליקים שלמה הי"ד נרצח ביער רעים ביום שמחת תורה - שמיני עצרת בעת שנשאר במשך שעות לטפל בפצועים הרבים שהיו במקום ויחד עמם עלה בסערה השמיימה. 'אל נקמות ה' אל נקמות הופיע'".

מכריו של ליבמן סיפרו כי ביום הטבח שביצעו מחבלי החמאס באתר ליד רעים, הוא הצליח לחלץ עשרות נפגעים וצעירים, את מרביתם בתוך רכב. בפעם האחרונה, כשחזר לאתר על מנת לחלץ פצוע נוסף, נורה למוות על ידי מחבלים. על פי עדויות ראשוניות סברו בצה"ל כי נחטף, עד שכאמור התקבל מידע שעקב טעות נטמן בקבר ללא זיהוי.

תגיות:הלוויהמלחמת חרבות ברזלאליקים ליבמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה