חדשות בארץ

הרמטכ"ל מסביר: "זה ההבדל בין השואה למלחמה הנוכחית"

הרמטכ"ל הרצי הלוי בפקודה לקראת יום השואה שיחול הערב: "אנחנו במלחמה שגם היא נכפתה עלינו ביד אויב נפשע שקם עלינו לכלותינו. אנו נלחמים לזכר ששת המיליונים אשר לא יכלו להיאבק באויב שקם להשמידם"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

מאז אירועי הטבח בשמחת תורה רבים נוהגים להשוות בין האירועים הקשים ביום השואה לטבח הנורא. הרמטכ"ל, הרצי הלוי, הוציא הבוקר (ראשון) את הפקודה לקראת ערב יום השואה שיחול היום ועשה קישור בין האירועים אז לאירועים האחרונים.

"בשעה שאנו נלחמים את מלחמתנו הצודקת, יהא זיכרון זה מקור כוחנו, ותזכורת לחשיבות קיומו של כוח מגן לעמנו", אמר, "אנו נושאים על כתפינו את האחריות להמשיך ולהילחם למען חירותו של עם ישראל, ולהבטיח: לעולם לא עוד!", כתב הרמטכ"ל בפקודתו ואמר כי נתייחד עם זכר "ששת המיליונים שנרצחו בגטאות ובמחנות ההשמדה, בגיאיות ההריגה ובצעדות המוות. לאחר מכן נישיר מבט, נישא בגאווה את צוואתם הקדושה, ונפעל כדי להבטיח כי לנצח ייכון הבית הלאומי שלו ייחלו, אך לא זכו בו".

"מדינת ישראל קמה, בין היתר, בזכותם של לוחמות ולוחמי כל הדורות, שהיו מוכנים למסור נפשם למענה", המשיך הרמטכ"ל. "בימים אלה אנו מצויים במלחמה אשר בראשיתה כשלנו במשימתנו ואיבדנו רבים ורבות – אזרחים, חיילים, חברי כיתות הכוננות ואנשי כוחות הביטחון וההצלה".

הוא הוסיף כי המלחמה שונה מרדיפת העם היהודי על ידי הנאצים, משום שהפעם אנחנו יודעים איך להתגונן נגד האויב. "אנחנו במלחמה שגם היא נכפתה עלינו ביד אויב נפשע שקם עלינו לכלותינו. אך הפעם אנו שונים. תמורה התחוללה בעם היהודי", הוסיף, "מעם חסר קול וחסר הגנה, לעם שנושא באחריות לגורלו, נלחם ומבטיח – לעולם לא עוד".

לסיום הדגיש הרמטכ"ל כי: "אנו נלחמים לזכר ששת המיליונים אשר לא יכלו להיאבק באויב שקם להשמידם. מלחמת מעטים מול רבים בקומה זקופה; ובשמם של מי שהצליחו להינצל מהתופת הגרמנית וגייסו את שארית כוחם כדי לקחת חלק בהקמת מדינה לעם היהודי".

תגיות:מלחמהיום השואההרצי הלוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה