חדשות בארץ

המצרים מדווחים שחמאס הסכים למתווה – ישראל הציבה אולטימטום

משלחת של חמאס הגיעה לקהיר והמצרים טוענים כי אנשיה הודיעו שהם מוכנים כי בשלב הראשון של המתווה ישראל לא תיסוג מעזה. מאחר ולא מדובר בתשובה רשמית של חמאס, בישראל הוחלט להוציא משלחת רק אם תהיה תשובה חיובית מצד ארגון הטרור

שחרור חטופים מעזה, ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)שחרור חטופים מעזה, ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

בישראל החליטו הערב (שבת) כי משלחת מטעמה לא תצא לשיחות בקהיר, עד שחמאס לא יודיע באופן רשמי כי הוא מוכן לקבל את ההצעה שתביא לשחרור חטופים. ארגון הטרור טרם נתן תשובה והודיע כי משלחת מטעמו הגיע לקהיר.

המצרים מצידם מסרו הערב כי חמאס מוכן להיעתר בחיוב להצעה ואף מוכן כי ב-16 הימים הראשונים של המתווה, במהלכם ישוחררו חטופים תמורת אסירים פלסטינים הכלואים בישראל, צה"ל ייסוג עד לקו הגבול ברצועה, מבלי לצאת לגמרי מעזה. לאחר אותם ימים על ישראל, על פי דרישת החמאס, להודיע על סיום המלחמה ולסגת לשטח ישראלי.

ישראל העבירה אולטימטום למצרים לפיו אם בתוך שבוע חמאס לא ישיב בחיוב להצעה, צה"ל יחל לתקוף ברפיח. עם זאת, כזכור, אולטימטום מהסוג הזה ניתן כבר לפני שבועיים.

על פי דווח בתקשורת המצרית, חמאס דורש כי האמריקנים יהיו ערבים לכך שישראל תודיע על סיום המלחמה בתום 16 ימי ההפוגה הראשונית. בישראל אל הגיבו לדיווח, בו צוין גם כי האמריקנים מוכנים "להתחייב" שישראל אכן תיסוג, ותכריז על סיום המלחמה.

כזכור, לפי ההצעה המצרית, בשלב הראשון, שיימשך 40 ימים, תהיה הפסקת אש זמנית בין הצדדים וצה"ל ייסוג מזרחה מאזורים צפופים ברצועה, לאזור קרוב לגבול הישראלי בכל הרצועה. בנוסף, תהיה הפסקה של טיסות מעל הרצועה למשך 8 שעות ביום, ו-10 שעות בימי שחרור חטופים. תהיה בנוסף הגברה של הכנסת הסיוע ההומניטרי והדלק לרצועה.

עוד דווח כי חמאס ישחרר לפחות 33 חטופים חיים, בהם נשים, ילדים (מתחת לגיל 19), מבוגרים (מעל גיל 50), חולים ופצועים. ישראל, כך נכתב, תשחרר בתמורה 20 אסירים פלסטינים מתחת לגיל 19 ואסירות על כל חטוף שישוחרר, על סמך רשימות שמסר חמאס. על כל חטוף מעל גיל 50, ישוחררו בתמורה 20 אסירים פלסטינים מעל גיל 50, או פצועים (בתנאי שיתרת עונשם אינה עולה על 10 שנים). על כל חייל או חיילת שישוחררו, ישוחררו 40 אסירים פלסטינים, מתוכם 20 עם מאסרי עולם ו-20 שמרצים מאסר של יותר מ-10 שנים.

בשלב השני, שיימשך 42 ימים, ישראל תקבל את כל החטופים הגברים שנותרו בחיים, אזרחים וחיילים, מעל גיל 19, בתמורה למספר מוסכם של אסירים פלסטינים וכמו כן תבצע נסיגה מלאה של צה"ל מרצועת עזה. בשלב השלישי ישוחררו גופות החטופים.

תגיות:חטופים בעזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה