חדשות בארץ

לוחמי הימ"מ חיסלו את המחבלים שרצחו את אלחנן קליין הי"ד

כוחות הביטחון חיסלו את המחבלים שהתבצרו במבנה בעיירה ליד טול כרם, ובתום קרב יריות הם חוסלו באמצעות ירי טילים. בפעולה נפצע אנושות לוחם ימ"מ. בנוסף, צה"ל תקף ברצועה והשמיד משגרי רקטות

פעולה ביו"ש, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)פעולה ביו"ש, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
אא

כוח של לוחמי הימ"מ, בשיתוף צה"ל ושב"כ, חיסל היום (שבת) חמישה מחבלים שהתבצרו במבנה בעיירה דיר א-רוסון הסמוכה לטול כרם. המחבלים רצחו בחודש נובמבר האחרון את אלחנן קליין הי"ד, בפיגוע בשומרון. במהלך קרב יריות עם המחבלים, שהתבצרו במבנה, נפצע אנושות לוחם ימ"מ.

מצה"ל נמסר כי הלוחמים נכנסו בחסות החשיכה לעיירה וכיתרו את המבנה. המחבלים זיהו בסופו של דבר את הכוח ופתחו באש והלוחמים הגיבו בירי. במשך כ-13 שעות התנהל קרב יריות ונורו טילי כתף לעבר המבנה בו שהו המחבלים. בסופו של דבר כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל תקף פעמיים את המבנה, וכוחות הנדסה פעלו להריסת המבנה. בסיום הפעולה התגלו גופות המחבלים. מחבל שישי הסגיר עצמו במהלך הפעולה והוא הועבר לחקירה.

הלוחם שנפצע נורה במהלך ניסיון לטהר את הבית לפני תקיפתו על ידי כלי הטיס. הוא פונה לבית החולים בילינסון, משם נמסר כי הרופאים נאבקים על חייו. הודעה נמסרה למשפחתו.

המחבלים שחוסלו היו מעורבים בפיגוע בו נרצח קליין, בן 29 ואב לשלושה ילדים, מהיישוב ענב שבשומרון. הוא נרצח ליד הכפר בית ליד בתחילת נובמבר, בעת שהיה בדרכו הביתה מהמילואים. קליין היה על מדים בעת שמחבלים עקפו את רכבו, בציר שמוביל מהיישוב שבי שומרון ליישוב ענב, ופתחו לעברו באש. קליין איבד שליטה על הרכב, שסטה מהנתיב והתהפך. מותו נקבע כעבור זמן קצר.

הפלסטינים דיווחו כי המחבלים שנהרגו הם: תאמר ראפאת עבד אל רחמן פאקהא (בן 32), עלאא אדיב עבד אל ג'אבר שריתח (בן 45), אסאל בשיר תאופיק בדראן (בן 42) ועדנאן תייסיר כאמל סמארה (בן 40). שמו של המחבל החמישי לא פורסם. כל המחוסלים שייכים לגדודי אל קאסם.

עמדת מרגמות ואתרי שיגור הושמדו בעזה

דובר צה"ל עדכן הערב כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות בסמוך לאתר שיגור במרחב חאן יונס שבדרום רצועת עזה. התקיפה בוצעה זמן קצר לאחר שזוהה שיגור מהמרחב לעבר קיבוץ עין השלושה, שנפל בסמוך למרחב הגדר בדרום הרצועה.

בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר תקף במרכז הרצועה עמדת מרגמות טעונה, שהייתה מכוונת לירי לעבר הכוחות. כמו כן, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו משגרי רקטות במרחב דרום הרצועה שהיו מכוונים לשיגור לעבר הארץ, זאת לאחר פינוי של חוסים ששהו בקרבת מקום.

עוד נמסר כי במהלך היממה האחרונה לוחמי זרוע הים תקפו מטרות וסיפקו סיוע אש כחלק ממאמץ הלחימה לכוחות אוגדה 99 במרכז רצועת עזה.

תגיות:חסיול מחבליםטול כרםמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה