חדשות בעולם

ביידן: "אסור שיהיה מקום בקמפוס לאנטישמיות ואלימות כלפי יהודים"

נשיא ארה"ב נשא הצהרה בארצו לאור ההפגנות האלימות במכללות ובאוניברסיטאות, והאיומים על סטודנטים יהודים. לדבריו: "קיימת הזכות להפגין אך ההפגנות האלימות הן נגד החוק"

גו ביידן (צילום: shutterstock)גו ביידן (צילום: shutterstock)
אא

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מסר היום (חמישי) הצהרה מיוחדת מהבית הלבן, בעקבות התפרעויות הסטודנטים הפרו-פלסטינים שמפגינים נגד ישראל.

הנשיא האמריקני ציין כי "ונדליזם, הסגת גבול, השבתת לימודים ואיום על תלמידים זה לא הפגנה בלתי-אלימה - זה נגד החוק. המחאה בקמפוסים מעמידה למבחן שני ערכי יסוד אמריקניים: חופש הביטוי ושלטון החוק. ארה"ב אינה מדינה אוטוריטרית, אך גם בה הסדר חייב להישמר, וכל הפגנה חייבת להיות בלתי-אלימה".

לדבריו, "להרוס רכוש זה לא הפגנה בלתי-אלימה. ונדליזם, הסגת גבול, שבירת חלונות, השבתה של הלימודים, איום על תלמידים – זה לא הפגנה בלתי-אלימה, זה נגד החוק. קיימת הזכות להפגין, אבל לא הזכות לגרום כאוס. לאנשים יש זכות לרכוש השכלה, לקבל תואר, לחצות את הקמפוס בלי לחשוש להיות מותקפים. אסור שיהיה שום מקום בקמפוס כלשהו באמריקה לאנטישמיות ואלימות כלפי יהודים. אין מקום לגזענות באמריקה".

בסיום ההצהרה נשאל הנשיא אם ההפגנות גרמו לו לשקול מחדש את מדיניותו כלפי המזרח התיכון והשיב במילה אחת: "לא".

הצהרתו של ביידן ניתנה שעות אחדות אחרי שמשטרת לוס אנג'לס פינתה בכוח את יושבי מאהל המחאה הפרו-פלסטיני באוניברסיטת קליפורניה. השוטרים השתמשו ברימוני הלם וכדורי גומי כדי לפרק שרשראות אנושיות שיצרו המפגינים. בהמשך הודיעה המשטרה כי עצרה שם 132 בני אדם.

במקביל לפינוי המפגינים הפרו פלסטיניים באוניברסיטת קליפורניה, תחנות המשטרה בארה"ב עצרו 17 מפגינים באוניברסיטת טקסס בדאלאס, ומעצרים דווחו גם באוניברסיטת סטוני ברוקס ואוניברסיטת באפלו, שתיהן במדינת ניו יורק. 12 מפגינים נעצרו באוניברסיטת ניו המפשייר.

יש לציין כי גם המועמד הרפובליקני לנשיאות, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, התייחס להפגנות הפרו פלסטיניות: " ואמר: "מדובר במשוגעים זועמים. הם נשלחו לקמפוסים על ידי גופים ליברליים במטרה להסית את הקשב מבעיית המהגרים בגבול הדרומי". טראמפ הוסיף: "אני אומר לכל מנהלי הקולג'ים – סלקו את מאהלי המחאה מיד, הביסו את הרדיקלים והחזירו את הקמפוסים לכל הסטודנטים הנורמליים שרוצים ללמוד במקום בטוח".

תגיות:ארה"בהפגנות פרו פלסטיניותג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה