חדשות בעולם

טראמפ: "התמיכה ברעיון שתי המדינות הייתה כנראה טעות"

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, המתמודד מחדש מול הנשיא ג'ו ביידן, הוסיף בריאיון שאם ישראל תותקף בידי איראן הוא "יגן עליה". יצא נגד ההפגנות הפרו פלסטיניות בקמפוסים בארה"ב

דונלד טראמפ (צילום: Amir Levy/FLASH90) דונלד טראמפ (צילום: Amir Levy/FLASH90)
אא

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, חוזר בו מתמיכתו ברעיון שתי המדינות. בריאיון שפורסם היום (חמישי) במגזין "טיים", ציין טראמפ: "בעבר חשבתי שזה יכול לעבוד והרבה אנשים תמכו ברעיון, אך כעת פחות ופחות אנשים תומכים בו וזה הפך קשה יותר. כאשר שואלים אותם מה הם רוצים הם אומרים 'שתי מדינות', אבל כשישראל מסכימה הם אומרים 'אנחנו רוצים הכל'".

הנשיא לשעבר הוסיף כי "שלדון אדלסון נהג לומר לי שרמת השנאה בחינוך הפלסטיני אינה מאפשרת חיים בשלום. התווכחתי איתו, אבל לא נראה שהוא טעה. עכשיו אני חושב שיישום הפיתרון יהיה קשה מאוד". לדבריו, התמיכה ברעיון שתי המדינות, פלסטינית לצד ישראלית, הייתה כנראה טעות.

בסוגיית המתקפה האיראנית על ישראל ציין טראמפ כי אם ישראל תיכנס למלחמה מול איראן הוא "יגן על ישראל". הוא התייחס גם להפגנות הפרו פלסטיניות של הסטודנטים במכללות ובאוניברסיטאות בארה"ב ואמר: "מדובר במשוגעים זועמים. הם נשלחו לקמפוסים על ידי גופים ליברליים במטרה להסית את הקשב מבעיית המהגרים בגבול הדרומי". טראמפ הוסיף: "אני אומר לכל מנהלי הקולג'ים – סלקו את מאהלי המחאה מיד, הביסו את הרדיקלים והחזירו את הקמפוסים לכל הסטודנטים הנורמליים שרוצים ללמוד במקום בטוח".

טראמפ התייחס בדבריו גם לדיווח שפורסם בימים האחרונים ברשת CBS, לפיו ממשל ביידן דן באפשרות להביא לארה"ב פליטים פלסטינים מרצועת עזה. "אין שום נסיבות שבהן אנו צריכים להביא לאמריקה אלפי פליטים מטריטוריות של חמאס הטרוריסטים כמו עזה", אמר.

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', הגיב על דברי טראמפ: "אני מברך את נשיא ארה"ב לשעבר והמועמד לנשיאות, תומך ישראל מובהק, דונלד טראמפ, על דבריו הברורים ועל חזרתו מתמיכתו בהקמת מדינה פלסטינית. מדינה פלסטינית תהיה מדינת טרור שתסכן את קיומה של ישראל והלחץ הבינלאומי להקמתה הוא עוול בקנה מידה היסטורי של מדינות המערב, שמוכנות לסכן את המדינה היהודית היחידה בשל אינטרסים פוליטיים פנימיים".

"אני מקווה ומתפלל שמנהיגים נוספים בעולם יגלו את האומץ והיושרה שמגלה המועמד לנשיאות טראמפ לשנות עמדה, יחזרו בהם מהפניית העורף למדינת ישראל וישלבו איתנו ידיים בנחישות במאבק שאנו מובילים בשם העולם החופשי נגד האיסלאם הרדיקלי שמאיים על שלום העולם כולו".

תגיות:דונלנד טראמפהקמת מדינה פלסטינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה